Economia 27/08/2016

EDreams aprofita l’èxit del turisme per duplicar els beneficis

L’empresa de viatges online sembla que ha aconseguit trobar la sortida definitiva a la crisi que durant cinc anys va provocar-li pèrdues continuades

Ara
2 min
EDreams aprofita l’èxit del turisme per duplicar els beneficis

L’empresa de viatges online eDreams sembla que ha aconseguit trobar la sortida definitiva a la crisi que durant cinc anys va provocar-li pèrdues continuades. La companyia nascuda a Barcelona (on manté la seu operativa, tot i que actualment té la seu fiscal a Luxemburg) va obtenir un benefici net de 7,7 milions entre els mesos d’abril i juny, en el que és el seu primer trimestre fiscal. Això suposa més que duplicar els 3,4 milions que va guanyar un any enrere. El seu benefici abans d’impostos, interessos i amortitzacions (ebitda) va ser de 29 milions, un 30% més.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Com a conseqüència d’aquests bons resultats, l’empresa es va disparar ahir a la borsa un 9% fins a col·locar-se en els 2,4euros per acció. Aquesta bona notícia difícilment consolarà encara aquells que tenen accions des que la companyia va debutar a borsa fa dos anys. L’empresa es va estrenar a un preu de 10,25 euros, més de quatre cops el valor que tenien els títols al tancament d’ahir.

Amb tot, la companyia sembla que ha aturat la sagnia de males notícies i resultats que l’havien perseguit durant molt de temps. Fa un any i mig, però, la companyia va viure una revolució a la seva cúpula directiva que es va saldar amb la sortida del fundador, Javier Pérez-Tenessa, del càrrec de conseller delegat, i va ser substituït Dana Dunne. Pérez-Tenessa continua vinculat a la companyia com a accionista i president d’honor. Des de llavors eDreams ha aconseguit capgirar la situació. Al juny va anunciar els seus primers beneficis anuals després de cinc anys de pèrdues. En concret va guanyar més de 12 milions d’euros en dotze mesos, mentre que ara ha guanyat 7,7 milions en només un trimestre.

Bona marxa del turisme

Una de les sorpreses de la mala marxa d’eDreams era que la companyia no sabés rendibilitzar el bon moment del turisme, la demanda del qual bat rècords any rere any a escala mundial. De fet, segons la companyia, un dels motius que explica els bons resultats de l’últim trimestre és el bon comportament dels seus principals mercats (Espanya, Itàlia i França), especialment en el negoci de la venda de vols. D’altra banda, d’entre els seus mercats en expansió, Alemanya i el Regne Unit són els dos on més va augmentar el seu negoci.

stats