Economia 18/11/2016

Edreams guanya 11,9 milions, un 143% més

La companyia de viatges 'online' ha augmentat un 8% les reserves

Ara
2 min
El conseller delegat eDreams, Dana Dunne. / PERE TORDERA

BarcelonaL'agència de viatges en línia Edreams va guanyar 11,9 milions d'euros el primer semestre de l'exercici fiscal 2016, finalitzat el 30 de setembre. És un 143% més que els 4,9 milions que va registrar en el mateix període de l'any anterior. El benefici net ajustat va ser de 16,6 milions d'euros, pràcticament el doble que el del 2015, segons ha comunicat avui a la Comissió Nacional del Mercat de Valors, la CNMV.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El conseller delegat d'Edreams, Dana Dunne, considera que l'estratègia de diversificació dels ingressos "ja està donant els seus fruits", amb un increment dels productes de vacances i un augment de les reserves del 8%. Aquest exercici, el marge sobre ingressos va ser de 241 milions, un 4% més.

Més reserves a través del telèfon mòbil

Les reserves a través del telèfon no han parat d'augmentar: ara ja suposen el 37% del total dels vols que es compren en aquesta agència 'online'. Són 8 punts percentuals més que el que van representar al segon trimestre, segons ha explicat la companyia.

Per a l'any que ve Edreams vol seguir creixent: les previsions per al pròxim exercici -el 2017- són seguir augmentant les reserves -fins a superar el 10,7%-, un marge sobre ingressos superior als 463 milions i un ebitda -el benefici brut d'explotació- de 105 milions, amb un creixement del 10%.

Ara que ha deixat enrere cinc anys en números vermells, aquesta agència de viatges per internet també vol millorar la rendibilitat i la inversió en la sostenibilitat a llarg termini i, a més, l'empresa vol adaptar el seu model d'ingressos per respondre a les necessitats canviants dels seus clients. També es plantegen fer el salt a la publicitat fora d'internet, encara que no esperen que això generi ingressos de manera immediata. També seguiran reduint les àrees en les quals no són rendibles i analitzaran el mercat perquè no se'ls escapi cap oportunitat de creixement.

stats