Publicitat
Publicitat

Ferran Soriano lamenta que el govern espanyol "decidís invertir en Iberia a Madrid i no en Spanair a Barcelona"

El director executiu del Manchester City i expresident de l'aerolínia ha explicat a RAC1 els motius que van portar Spanair al concurs de creditors

El director executiu del Manchester City i expresident de  Spanair, Ferran Soriano, ha explicat aquest dimecres, en una entrevista a RAC1, els motius que considera que van portar l'aerolínia a presentar un concurs de creditors, el gener del 2012, amb un deute de 474 milions d'euros. "S'havia de fer de l'aeroport de Barcelona un 'hub' [centre de connexió o punt de transferència]", en el marc d'"un projecte de gran valor que no va sortir bé". La raó, ha dit, hauria estat que "per fer un projecte d'aquesta magnitud, les administracions públiques catalanes no tenien prous recursos, i vam anar a buscar un soci industrial". "El vam trobar: Qatar Airlines", ha assegurat, "i llavors les companyies de baix cost van posar una denúncia per rebre ajudes públiques". La denúncia, assegura, "no anava enlloc: els estats han invertit en companyies de tots els països d'Europa per crear 'hubs', però l'inversor es va fer enrere, va demanar temps, i un altre inversor xinès també. L'administració pública catalana va dir, però, que no tenia més temps". 

En aquest sentit, Soriano ha lamentat que l'estat espanyol decidís "invertir en Iberia a Madrid i no en Spanair a Barcelona": "El seu model diu que els vols transoceànics es fan des de Madrid i ja està. És un model que no convé a Barcelona ni a Catalunya tampoc". 

El directiu del Manchester City s'ha declarat també favorable al dret a decidir: "El 9-N vaig fer dues hores en tren, quatre hores de cua i dues hores més per tornar, imagini's si tenia ganes de votar", ha assegurat. "A Anglaterra em pregunten com és que no votem". 

Més continguts de