Grup Miquel crea a Xangai una filial per créixer a l’Àsia
Aquesta nova oficina funcionarà amb personal propi del Grup Miquel
Grup Miquel, empresa de distribució catalana, ha decidit crear una nova filial a la Xina per fer créixer el seu negoci al gegant asiàtic. Es tracta d’una oficina a Xangai que, segons ha explicat la companyia, tindrà una funció bàsicament comercial “per potenciar l’exportació de productes d’Europa cap a la Xina; tant frescos -com fruita- com també oli o vi, que són alguns dels productes que més es reclamen al mercat xinès”, va explicar una portaveu de la companyia a l’ARA.
Aquesta nova oficina funcionarà amb personal propi del Grup Miquel: segons ha pogut saber aquest diari, el projecte començarà amb la contractació de 12 persones i s’ampliarà posteriorment amb més oficines i personal. L’empresa assegura que aquest pla és clau per millorar el seu negoci d’exportació a l’Àsia: un “mercat exigent i complicat” que volen potenciar després que, el 2015, el grup xinès Bright Food adquirís aquesta empresa catalana fundada el 1924.
“És un bon lloc des d’on capil·laritzar la distribució”, explica aquesta mateixa portaveu. El grup explicarà al setembre com es desenvoluparà la resta del pla, però ja ha avançat que el conseller delegat de la nova companyia a la Xina serà Belarmino Doce, membre del comitè executiu de Grup Miquel.
La creació d’aquesta nova societat representa un punt d’inflexió del grup, que assegura que també es tracta d’una gran oportunitat per als fabricants i productors espanyols que volen exportar les seves marques al gegant asiàtic.
Facturar 150 milions en cinc anys
Grup Miquel preveu seguir expandint-se a l’Àsia i consolidar les exportacions en aquest continent l’any 2022, quan espera arribar a una facturació de 150 milions d’euros anuals.
Actualment, aquest grup gironí ja és la primera empresa del sector majorista de la distribució alimentària a Espanya, amb una facturació que supera els 1.000 milions d’euros anuals i 2.300 treballadors. La companyia va passar a mans xineses el setembre del 2015, quan Bright Food -un conglomerat que factura 18.000 milions anuals format per una vintena d’empreses, quatre de les quals cotitzades- va formalitzar la compra de la catalana amb l’objectiu que li servís per introduir productes espanyols a la Xina.