Publicitat
Publicitat

Guia per sobreviure a la fi sobtada de Spanair

El cessament de l'activitat de la companyia afecta un total de 23.000 passatgers al llarg de tot el cap de setmana

El cessament d'activitat de Spanair, que afectarà un total de 23.071 persones aquest cap de setmana, deixa tot un seguit d'interrogants als passatgers que tenien contractat un vol amb la companyia.

Només aquesta nit ja hi haurà 300 afectats; dissabte en seran 8.695, repartits en 91 vols i diumenge 14.076 persones en 129 vols

Com em puc comunicar amb Spanair?

La companyia ha posat en marxa un telèfon d'atenció al client per resoldre dubtes i gestionar les indemnitzacions. Les reclamacions es podran fer a través del 902 13 14 15, un telèfon de pagament, o també a través del 900 13 14 15, en aquest cas de manera gratuïta. Els passatgers afectats podran reclamar també a través de la web de Spanair. No obstant, aquest matí de dissabte no està operativa. 

Què passarà amb els meus diners?

Spanair tornarà els diners als passatgers que s'han quedat sense volar per la seva suspensió d'operacions, anunciada aquest vespre.

Puc comprar el vol amb una altra aerolínia?

Els afectats podran comprar bitllets a preu reduït que oferiran les companyies Iberia, Vueling i Air Europa per volar allà on ho volien fer amb Spanair en els propers tres dies, de dissabte a dilluns. Viatjar per la Península i les Balears els costarà 60 euros, a Canàries 90, i a fora de l'Estat 100. Són unes "tarifes de rescat" que les companyies aèries tenen per costum oferir quan alguna d'elles fa fallida. Això sí, els usuaris podran comprar-les sempre i quan trobin plaça en algun vol d'aquestes companyies, que no garanteixen que posaran més avions dels previstos.

Rebré alguna indemnització?

La Federació d'Usuari Consumidors Independents (FUCI) ha assegurat que "la llei preveu indemnitzacions d'entre 200 i 600 euros, a més de la devolució de l'import del bitllet, en cas que els passatgers no sigui recol·locats en altres vols".

Quina documentació necessito?

La federació ha recomanat als usuaris afectats pel cessament de l'activitat de Spanair que guardin tots els documents acreditatius de compra dels seus vols per poder efectuar les reclamacions oportunes. Això inclou les reserves dels bitllets, comprovants de pagament amb targeta de crèdit, resguards d'intermediaris i tota classe de documentació derivada.

He comprat el meu vol en una agència de viatges. Què he de fer?

FUCI assegura que els passatgers que han comprat un vol que forma part d'un viatge combinat "han de dirigir-se a l'agència de viatges on van contractar el paquet per sol·licitar la devolució de l'import o el reallotjament del vol amb altres companyies aèries"

Més continguts de