Economia 21/10/2016

Ikea obre avui la seva primera botiga efímera al centre de Barcelona

El grup suec aterra per primera vegada als eixos comercials de Barcelona i Madrid amb dos establiments temporals, al Born i el Rastro

Ara
2 min
Tot a punt perquè Ikea faci un centre comercial a Salt

BarcelonaIkea ja ha posat en marxa la seva estratègia per acostar-se als eixos comercials de les ciutats espanyoles. La companyia obre aquest divendres per primera vegada dues botigues efímeres –les anomenades 'pop-up stores'– als centres de Barcelona i Madrid, com ja va avançar l'empresa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En el cas de la Ciutat Comtal, el local serà al número 17 del carrer del Comerç, al Born. L'establiment obrirà entre el 21 i el 29 d'octubre de les 10.00 h a les 21.00 h. A la capital madrilenya, la botiga s'instal·larà al costat del popular mercat del Rastro, al número 5 del carrer San Cayetano, del 21 al 30 d'octubre.

La multinacional oferirà en aquests establiments articles exclusius de la marca que no es podran trobar a cap altra botiga de l'Estat. Durant els dies d'obertura, l'empresa sueca vol commemorar que va arribar a Espanya l'any 1996 amb les primeres botigues a Madrid i Barcelona.

Aquesta obertura arriba poc després que Ikea s'estrenés amb la venda 'online' a Espanya a través d'una prova pilot als seus locals de València i Barakaldo (Biscaia), als quals se sumaran altres establiments en les pròximes setmanes. El pla de la companyia és que aquest servei estigui disponible a totes les seves botigues abans que s'acabi l'any i poder continuar amb l'expansió de la seva estratègia multicanal.

Ikea comença a vendre els seus productes per internet a Espanya

Així, a més de preveure la implantació de nous formats comercials, com els punts de lliurament i el comerç electrònic, Ikea seguirà obrint botigues dins del seu negoci tradicional. L'objectiu és aconseguir que el 80% de les llars espanyoles tinguin un establiment a menys d'una hora en cotxe i que el 100% dels consumidors tinguin accés a la gamma de productes i serveis a través de la compra en línia.

La firma va assolir unes vendes de 1.384 milions d'euros a Espanya en el seu últim exercici fiscal (entre el setembre del 2015 i l'agost d'aquest any), fet que suposa un augment del 8% respecte del mateix període de l'any anterior.

stats