Economia 28/11/2015

Infojobs assalta el negoci de les aplicacions mòbils

Gairebé el 70% dels usuaris que té ja li arriben a través dels 'smartphones'

Elena Freixa
3 min
El director general d’Infojobs, Jaume Gurt.

Infojobs està perdent força com a portal però agafa embranzida com una aplicació de mòbil per buscar feina. Gairebé el 70% dels usuaris que té ja li arriben a través dels smartphones, i l’empresa focalitza els esforços d’innovació a ampliar les opcions per als usuaris a través d’aquest suport. Infojobs no en té prou amb l’aplicació mòbil que té i prepara llançar-ne de noves l’any que ve per donar una resposta encara més personalitzada al que busquen els seus demandants i les empreses que ofereixen feines, explica a l’ARA Jaume Gurt, director de l’empresa: “L’any que ve apareixeran noves aplis d’Infojobs al mercat, som una empresa en total transformació cap al mòbil”.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els smartphones canvien l’experiència dels usuaris i permeten que es pugui buscar feina des de qualsevol lloc. La proximitat, assegura el directiu, és un element clau: “Imaginem poder buscar feina en un radi pròxim al lloc on sigui l’usuari en aquell moment, gràcies a la geolocalització”, apunta. Un altre ingredient clau, la interacció, també és un camp on es pot avançar molt encara. “Abans l’usuari buscava feina des d’un ordinador que podia ser seu o no, però el mòbil és una eina personal i té una privadesa més gran. Per tant calen noves formes per interactuar amb cadascú”, defensa Gurt. Això va lligat també a l’especialització i a la recerca de comunitats que podria generar-se a través d’aplicacions mòbils dirigides a perfils professionals concrets, com per exemple venedors. El director d’Infojobs, però, no concreta quines seran les primeres aplis que llançaran al mercat durant el 2016.

Gurt reconeix que la competència en el camp mòbil està creixent força, però assegura que no els fa por perquè Infojobs té al darrere una xarxa sòlida i una trajectòria. “Al final, el que has de tenir són resultats i no només descàrregues, perquè d’això en depèn la fidelitat de l’usuari que, en el cas del mòbil, és molt baixa”, resumeix.

Remuntada de la crisi

Infojobs viu, en paral·lel, el procés de certa recuperació en què ha entrat el mercat laboral a Espanya. Les ofertes de feina tornen a créixer i els seus ingressos ho faran per sobre del 20% aquest any, tot i que encara lluny del ritme d’abans de l’esclat de la crisi, reconeix el directiu. El tràngol dels últims anys, però, en què el negoci de l’empresa va caure a la meitat, va ser també un període de transformació per a Infojobs, explica Gurt. D’entrada va buscar fonts alternatives d’ingressos amb la incorporació de publicitat a la seva web, per exemple, que va pal·liar en part la pèrdua de clients. També va obrir nous serveis per a les empreses en un entorn de retallades de plantilla. “Vam crear un servei de recol·locació per ajudar a trobar sortida a persones que els nostres clients acomiadaven”, afegeix.

En plena crisi, el 2013, l’empresa va passar a mans del grup noruec Schibsted, propietari d’altres portals com Fotocasa o el portal de segona mà Vibbo. La integració amb la companyia culminarà l’any que ve. Entre les feines pendents encara hi ha la integració de la xarxa comercial. Infojobs té un equip de 70 venedors, però la xarxa de Schibsted suma 300 persones a tot Espanya. “El múscul comercial del grup ens ajudarà a guanyar presència a tota la geografia”, augura Gurt de cara a l’any que ve. Ara, a més de les oficines centrals de Sant Cugat, Infojobs conserva la seu històrica a Barcelona, on encara té un centenar de treballadors. A Madrid ja ha unit les oficines amb les de Schibsted.

stats