Publicitat
Publicitat

TURISME

El sector turístic demana al nou Govern 50 milions d'euros més en promoció malgrat la crisi

Joan Gaspart insta l'executiu de Mas a ser "valent" i treure els diners d'una nova taxa que s'aplicaria als ports i aeroports

El president del Consell Executiu de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, ha demanat des de Fitur al nou Govern de la Generalitat que malgrat la situació econòmica destini 50 milions d'euros més a promoció turística de Catalunya. Gaspart, que també va ser nomenat aquest dimecres president del Consell de Turisme de la CEOE, reclama a l'executiu d'Artur Mas que "sigui valent" i, si no es troba en condicions treure aquests diners de les seves arques, creï una nova taxa turística que s'hauria d'aplicar a ports, aeroports i autopistes.

La promoció turística, ha dit, serviria per donar embranzida a l'únic sector potent de Catalunya que es troba en condicions de crear ocupació.

Gaspart ha fet aquestes manifestacions des de l'stand de Catalunya a Fitur, que presenta les propostes de 10 marques turístiques catalanes en 1.800 metres quadrats. Segons el president d'Husa, avui en dia el turisme és un dels troncs de l'activitat econòmica a Catalunya i se l'hauria d'impulsar. Si hi ha un sector que pot intentar crear nous llocs de treball és el del turisme, ha dit, "i per tant, com més promoció se'n faci, més recursos tindran els empresaris perquè les empreses donin servei".

Les seves manifestacions s'han produït hores després que en la seva primera visita va Fitur la nova directora general de Turisme, Marian Muro, hagi apuntat que un dels objectiu de la Generalitat, a més de simplificar la normativa per afavorir les pimes, és treure el màxim rendiment a les campanyes d'impuls i promoció del sector tenint en compte la situació econòmica en què es troba el país.



Demana que els diners surtin d'una nova taxa destinada a la promoció

Segons Gaspart, com que la situació actual de les arques del Govern no permet posar més recursos sobre la taula, caldria que el nou executiu tingués la "valentia" d'impulsar mecanismes que "potser no són populars", com la creació d'una taxa destinada a la promoció turística que permeti que els diners per impulsar el sector a Catalunya surtin "del client".

Es tracta, ha dit, de fer partíceps de la promoció turística "institucions que no estan involucrades directament en el món del turisme però se'n beneficien moltíssim, com són el port i l'aeroport de Barcelona, a més de les autopistes". "Totes aquestes institucions tenen un gran benefici gràcies a la feina que es fa des de les agències de promoció turística de Catalunya", ha sentenciat.

Segons Gaspart, la nova directora general hauria d'ajudar el sector a "convèncer aquestes institucions que tenen diners" perquè "una part petita del seu pressupost anés destinat a la promoció" perquè "com més turistes vinguin més clients aniran al port, a l'aeroport i les estacions".



Sap que " predica al desert"

Malgrat la seva defensa aferrissada de la nova taxa, Gaspart ha admès que és conscient que "predica al desert" i que la majoria dels empresaris amb qui parla no estan d'acord amb la mesura. "Crec que no han entès que no és una taxa, sinó una contribució a la promoció que fan totes les grans ciutats del món", ha dit. En aquest marc, ha assegurat que els diners haurien de ser gestionats per un consorci público-privat i només haurien d'anar destinats a promoció, i no es tractaria, per tant, d'una ecotaxa com la de Balears.

Gaspart ha afirmat que al marge de la promoció al nou Govern no li queda cap normativa per fer perquè l'anterior executiu del tripartit "ja les va fer totes". Segons el president del Consell Executiu de Turisme de Barcelona, ell és partidari, de fet, que el Govern elimini "totes" les normatives que pesen sobre el sector.

Etiquetes

Més continguts de