Economia 21/12/2011

La L9 multiplica per set el seu cost inicial

L'obra més cara de la història de la Generalitat acabarà costant 16.619 milions

Ignasi Pujol
1 min
TUNELADORES ATURADES  Obres a l'estació de la línia 9 del metro al parc de negocis Mas Blau, al Prat de Llobregat. Les tres tuneladores de la L9 ara estan aturades.

BarcelonaLa línia 9 del metro de Barcelona és la infraestructura més important mai impulsada per la Generalitat. Amb una longitud de 50 quilòmetres –és la línia suburbana més llarga d'Europa– ha disparat el seu cost des dels 2.464 milions d'euros previstos el 2002 fins als 6.927 milions del pressupost actual del projecte. No obstant això, a aquesta quantitat s'hi han de sumar els 9.692 milions d'euros corresponents al pagament del cànon del Govern a les concessionàries de les estacions entre el 2009 i el 2044. D'aquesta manera, el pressupost global de la L9 es dispara fins a 16.619 milions d'euros, un 574% més que el cost inicial. O el que és el mateix: és set vegades més cara. Com s'ha arribat a aquest punt?

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Podeu llegir el reportatge complet a l'ARA PREMIUM.

stats