Publicitat
Publicitat

L'Ajuntament invita United Airlines a unir Barcelona amb els Estats Units

L'Ajuntament de Barcelona es reuneix avui a Chicago amb l'aerolínia nord-americana United Airlines (UA) per invitar aquesta companyia a establir diversos vols entre la capital catalana i els Estats Units, entre ells una línia directa amb Washington, segons han avançat a Efe fonts municipals.

A la reunió les dues parts estudiaran l'obertura d'una ruta aèria entre la capital catalana i Washington, i s'invitarà a la companyia a estudiar cinc possibles destins de vols directes més entre ciutats dels Estats Units i Barcelona.

El tinent d'alcalde del consistori barceloní, Jordi William Carnes, i el gerent del departament de promoció econòmica de l'ajuntament, Mateu Hernández, mantindran una reunió a Chicago amb quatre alts càrrecs de la companyia nord-americana, dins de l'estratègia per potenciar Barcelona en les línies aèries transoceàniques que la ciutat està desenvolupant des de fa dos anys.

La trobada tractarà les possibilitats reals d'unir Barcelona amb la capital nord-americà, i servirà per informar els directius d'United Airlines de l'interès del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) de la Generalitat per establir connexions amb Chicago, Miami, Boston, Los Angeles i San Francisco.

Entre els punts del dia, l'ajuntament preveu explicar a l'aerolínia amb seu a Chicago l'oferta de l'aeroport del Prat (Baix Llobregat) com 'hub' -centre de connexions- del Sud d'Europa, ja que es tracta de "l'única gran companyia aèria americana que encara no vola a Barcelona".

El consistori català també pretén conèixer de primera mà les estratègies d'UA i els seus criteris a l'hora de decidir noves rutes, així com informar-se sobre el funcionament dels seus 'hubs' intercontinentals i els seus plans de cooperació amb la resta de companyies que formen part de la xarxa Star Alliance.

L'obertura d'una relació comercial amb United Airlines reafirmaria els vincles aeris del Prat amb els Estats Units, en un moment en el qual la Generalitat està realitzant grans esforços per promocionar l'aeròdrom barceloní per a vols de mitjana i llarga distància, i concretament els intercontinentals.

Fa unes quantes setmanes, Spanair va anunciar la pròxima obertura, a partir de març de 2011, d'una ruta entre Barcelona i Sao Paulo (Brasil) en codi compartit amb Singapur Airlines, a la vegada que tres dels vols setmanals a Singapur passaran a ser directes, sense escala a Milà (Itàlia) com fins ara.

L'aposta d'Spanair haurà de rivalitzar amb Iberia que també va anunciar fa un mes l'obertura de noves rutes directes a Miami i Sao Paulo des de Barcelona, tres vegades per setmana, a partir de la primavera que ve.

D'una altra banda, la companyia presidida per Ferran Soriano connectarà a partir d'aquest pròxim 18 de desembre la capital catalana amb Bamako, capital de Mali, i Trípoli, capital de Líbia, segons que ha informat avui la companyia.

L'obertura de noves rutes ha anat de la mà d'un increment de la freqüència de vols a Nova York, Mèxic DF i Buenos Aires, emprès per les aerolínies American Airlines, Aeroméxico i Aerolíneas Argentinas, respectivament.

Segons dades del CDRA, les rutes intercontinentals entre 2006 i 2010 s'han incrementat en una dotzena, mentre que el trànsit de passatgers provinents de vols internacionals ha augmentat un 22,8% en els deu primers mesos de l'any, en comparació de l'any anterior.

De la seva banda, el trànsit intercontinental ha pujat un 11,7% fins a octubre respecte al mateix període de 2009, amb un total d'1,7 milions de passatgers.

Aquesta estratègia coincideix amb l'anunci de la privatització d'Aena i els plans per dur a terme una concessió privada de la gestió de Barajas i el Prat que potenciarà la competència entre ells i que l'aeroport de Barcelona pugui convertir-se en un 'hub'.

Més continguts de