INFRAESTRUCTURES
Economia 09/03/2016

L’Eurocambra reclama que cada port pugui triar les seves tarifes

L’eurodiputat de Convergència Ramon Tremosa, un dels principals defensors de la proposta, va proclamar que la votació era “més important que el corredor mediterrani”

Ara
2 min
Diputats d’Europa de la Llibertat i la Democràcia Directa contraris a la llibertat de tarifes.

BarcelonaEl Parlament Europeu va aprovar ahir un nou reglament que reclama que cada port del continent pugui fixar les seves pròpies tarifes. En cas que s’aprovés definitivament -ara haurà de rebre l’aval dels estats-, ports com el de Barcelona aconseguirien una cosa que fa anys que reclamen: més autonomia per poder fixar el que cobren per serveis com l’amarratge, el remolc o la càrrega de combustible. Ara mateix aquests preus vénen fixats per l’Estat i, per tant, això limita la política comercial de cada port, en què els preus tenen un pes decisiu. “L’estructura i el nivell de les tarifes portuàries els haurà de definir de manera autònoma l’organisme gestor del port, d’acord amb el seu propi pla d’estratègia comercial i inversió”, defensa el text, aprovat ahir per 451 vots a favor, 243 en contra i 18 abstencions. Entre els diputats que hi van votar en contra hi va haver els del Partit Popular, el Partit Socialista i Ciutadans.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L’eurodiputat popular Luis de Grandes va dir durant el debat previ que el text que se sotmetia a votació “no responia a l’interès general i, a més, s’immiscia en competències dels estats membres que formen part essencial de la seva organització i del seu sistema econòmic”.

Per la seva banda, l’eurodiputat de Convergència Ramon Tremosa, un dels principals defensors de la proposta, va proclamar que “la votació” d’ahir era “més important que el corredor mediterrani”. Segons va dir, la normativa aprovada ahir “vol reduir els subsidis entre ports d’un mateix país, i posar fi a l’hipercentralisme secular de Ports de l’Estat”.

Un cop aprovat al Parlament, el text ara necessita l’aval de la Comissió Europea, on de ben segur Espanya seguirà intentant frenar-lo. Segons Tremosa, però, veient el resultat de l’Eurocambra, serà difícil que obtingui prou suports.

stats