Economia 22/09/2017

Lacoste recompra a Basi el control del seu negoci a Espanya

El 2013 Basi es va haver de replegar per la crisi i abandonar la producció, amb un expedient de regulació d’ocupació que va afectar 86 treballadors dels gairebé 500 amb què comptava

Paula Solanas
2 min
Lacoste recompra a Basi el control del seu negoci a Espanya

La firma de moda Lacoste ha decidit recuperar el control del seu negoci a Espanya amb l’adquisició de la societat Basi SA, amb què la família Basi gestionava fins ara la xarxa de distribució de la marca francesa a l’estat espanyol. Aquest moviment no és casual, sinó que segueix l’estratègia que el grup tèxtil està aplicant a tots els grans mercats on opera. En el cas espanyol, on Lacoste va arribar el 1962, l’acord amb Basi havia inclòs també la fabricació i el disseny de les peces.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

No obstant, el 2013 Basi es va haver de replegar per la crisi i abandonar la producció, amb un expedient de regulació d’ocupació que va afectar 86 treballadors dels gairebé 500 amb què comptava. Des d’aleshores, l’empresa catalana s’ha centrat en la llicència comercial per distribuir els articles de Lacoste a les diferents botigues del mercat espanyol.

Malgrat l’acord, la família Basi no es desvincula de la marca del cocodril. Segons va explicar a l’ARA la seva presidenta, Núria Basi, continuarà presidint el consell d'administració de la societat Basi SA. “Espanya era l’últim que faltava per incorporar”, explica. Per a l’empresària, el grup familiar “seguirà igual, però a més velocitat” gràcies a aquesta operació. Així doncs, confia que Lacoste tindrà més capacitat per accelerar les inversions que ha fet fins ara Basi, per exemple, en la remodelació de les botigues. La integració de Basi SA al grup francès es farà efectiva a principis del 2018. Segons les dades del Registre Mercantil, la societat va facturar prop de 59 milions el 2015 amb un resultat negatiu de 963.000 euros.

Impuls a altres marques

Aquesta operació també vol servir a Basi com a al·licient per empènyer les altres marques del grup. L’empresa ha introduït cadenes estrangeres al mercat espanyol en els últims anys com Nautica i Cole Haan a través de la societat Jatro BCN. De fet, amb Nautica, també començarà a distribuir les col·leccions de calçat i a gestionar el canal d’ e-commerce per a Espanya.

A més, Basi avança que la companyia està en negociacions per incorporar una nova marca, encara que prefereix no revelar-ne el nom. A banda d’aquesta estratègia, l’empresa catalana també prepara noves col·leccions per a la seva insígnia històrica, Armand Basi.

stats