Economia 26/08/2015

L'empresa d'Angry Birds planteja acomiadar 260 treballadors, el 37% de la plantilla

El conseller delegat diu que cal canvis fonamentals en la companyia

Europa Press
2 min
Angry Birds

EspooLa companyia finlandesa Rovio Entertainment, creadora de la marca Angry Birds, ha anunciat que té la intenció de reestructurar el seu negoci i retallar fins a 260 llocs de treball, fet que suposa un 37% de la plantilla composta per uns 700 professionals.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Rovio Entertainment, que pretén concentrar les seves activitats al voltant de tres àrees de negoci principals –jocs, mitjans i productes de consum–, ha assenyalat que començarà les negociacions amb els representants dels treballadors per dur a terme aquests acomiadaments.

L'empresa d'entreteniment ha precisat que el procés s'aplicarà en tota l'organització, excloent els treballadors que s'encarreguen de la producció de la pel·lícula 'The Angry Birds' als Estats Units i el Canadà.

No és la primera vegada que la companyia porta a terme un procés de reestructuració de la plantilla. A finals del 2014, l'empresa va anunciar l'acomiadament de 110 empleats a Finlàndia com a part del seu programa de reorganització.

El conseller delegat de Rovio Entertainment, Pekka Rantala, ha puntualitzat que, tot i els bons resultats del llançament d''Angry Birds 2', amb uns 50 milions de descàrregues en el primer mes, es necessiten "canvis fonamentals" per garantir que la firma té èxit en la seva "ambició" global de ser la principal companyia d'entreteniment de jocs per a mòbils.

"És una decisió personal difícil. No obstant això, la veritat és que una estructura més lleugera i àgil és absolutament necessària per seguir endavant i portar la companyia a nous èxits futurs", ha indicat el directiu.

Rantala ha assenyalat que el creixement de la firma i el seu "afany" d'explorar noves oportunitats de negoci en els últims anys ha estat "excepcional".

"Com a resultat hem fet massa coses. En la nostra condició financera actual hem de posar èmfasi en allò en què som millors: en la creació de magnífiques experiències de joc, en la producció d'una pel·lícula d'animació increïble i en delectar els nostres fans amb grans productes", ha afegit el directiu.

stats