Economia 30/08/2016

LetsBonus torna a guanyar diners després d’anys de pèrdues

Tot i això, les vendes del portal de cupons són la meitat de les del 2013

Júlia Manresa
2 min
LetsBonus va passar a ser propietat d’Ofertix a principis d’agost.

Els portals de venda de cupons de descompte i promocions van viure un boom entre el 2009 i el 2011 que va començar a desinflar-se amb la generalització dels smartphones i la seva incapacitat d’adaptar-s’hi. D’entre els projectes empresarials nascuts en aquest moment d’eufòria, va destacar LetsBonus, impulsada pel fundador de Wallapop, Miguel Vicente, que va fer fortuna quan la va vendre a la multinacional nord-americana Living Social el 2011. Des d’aleshores, però, el negoci de LetsBonus, com el del conjunt dels seus competidors, va començar a decaure. Si l’empresa facturava prop de 29 milions el 2013, l’any passat va reduir la seva facturació fins als 13,6 milions d’euros, menys de la meitat, com revelen les dades publicades al registre mercantil.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Entre el 2013 i el 2014, les vendes de LetsBonus ja havien caigut dels 28 als 19 milions i continuava en pèrdues. L’any 2014, LetsBonus perdia 12 milions. Però després d’un procés de reestructuració de personal, els resultats del 2015 assenyalen la sortida de LetsBonus dels números vermells, amb un minso benefici net de 305.829 euros, una xifra que suposa millorar més del 100% les pèrdues milionàries dels anys anteriors.

Tres canvis de mans

Per aconseguir capgirar aquesta situació, els dos directius de LetsBonus, el seu conseller delegat, Juan Luis Rico, i el seu director financer, Joan Pina, van comprar la companyia a Living Social, en una operació coneguda com a manager buyout. Després d’aquest segon canvi de mans, els nous propietaris van aconseguir pactar un expedient de regulació d’ocupació (ERO) amb els treballadors, que va aprimar la plantilla a més de la meitat. Dels 185 empleats, 71 van ser acomiadats.

I aquest encara no ha sigut l’últim canvi en la companyia barcelonina. La davallada d’aquest sector de les vendes online ha provocat una concentració progressiva de les empreses que s’hi dediquen. Aquest agost, Ofertix, un grup català controlat per Antonio Alcántara, va comprar LetsBonus després que aquest febrer ja hagués absorbit Groupalia i Offerum per una xifra que els seus directius no van voler revelar, malgrat que diversos mitjans parlessin d’uns 10 milions d’euros. Amb aquesta operació, la catalana Ofertix fa la competència a la multinacional nord-americana Groupon, que liderava el mercat espanyol en vendes i en usuaris abans de la fusió de Groupalia, Offerum i LetsBonus sota el paraigua d’Ofertix. Abans de ser comprat, el negoci de Rico i Pina havia llançat dos negocis especialitzats que van quedar fora de la compra i que, de moment, han quedat fora de les fusions.

stats