Economia 19/01/2012

Nissan creu que la planta de Barcelona “segueix sent una candidata ferma" per fabricar la seva furgoneta elèctrica

La versió de motor de la furgoneta NV200 ja es produeix a Barcelona

Joan Faus
2 min

MadridEl conseller director general de Nissan Iberia, Manuel de la Guardia, ha assegurat avui que la planta de la multinacional japonesa a Barcelona “segueix sent una candidata ferma i potent” per fabricar el seu segon vehicle elèctric, la furgoneta NV200.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En un acte a Madrid, De la Guardia ha dit que “no hi ha novetats” al respecte i que és una decisió global de la marca decidir la ubicació de la producció. El directiu ha explicat que la furgoneta sortirà al mercat a finals de 2013 i que la producció s'instal·larà a aquelles plantes de Nissan, com la de Barcelona, que ja fabriquen la versió de motor del model NV200. “S'ha de buscar la combinació de les plantes que tenen capacitat de fabricar la furgoneta i que tenen a prop el subministrament de bateries”, ha assegurat.

D'altra banda, el directiu ha explicat que al 2011 les ventes de Nissan a Espanya van caure un 5%, amb 45.500 vehicles, mentre que les del conjunt del mercat un 17% fins a les 914.000 unitats. Entre els anys 2007 i 2011 les ventes del grup japonès van disminuir un 17% mentre que les del conjunt de marques un 53%. A l'any 2007 Nissan va vendre a Espanya 55.000 vehicles, amb una quota de mercat del 2,9%, mentre que al 2011 45.500 unitats, amb una quota del 5%. “Hem caigut massa”, ha dit De la Guardia.

El directiu ha pronosticat una caiguda de ventes a Espanya d'entre el 2 i el 3% al 2012 a tot el sector, encara que ha dit que si el govern espanyol apuja l'IVA el descens “anirà a més”. El director general ha considerat que el 2012 serà “l'any de supervivència i de transició”, quan espera mantenir el volum de ventes, i s'ha mostrat confiat en que 2013 sigui el de la “recuperació”.

De la Guardia ha explicat que en els últims quatre anys han variat també les preferències del consumidor. Per exemple, els camions i les furgonetes suposaven al 2007 el 39% de les ventes de Nissan, mentre que al 2011 només el 13%. “El mix de model ha canviat de forma brutal”, ha assegurat.

stats