Publicitat
Publicitat

Mango entra en números vermells i tanca el 2016 amb unes pèrdues de 61 M€

La cadena de moda catalana atribueix els mals resultats a l'impacte desfavorable del tipus de canvi i el pla de transformació que està aplicant al seu model de negoci

La cadena de moda Mango va tancar el 2016 amb unes pèrdues de 61 milions d'euros respecte als beneficis de 4 milions d'euros de l'any anterior, segons ha explicat aquest divendres a través d'un comunicat. La facturació de la companyia catalana també va tenir una lleugera baixada, i va passar de 2.300 milions d'euros el 2015 a 2.260 milions durant l'any passat. L'empresa atribueix aquests resultats a l'impacte desfavorable del tipus de canvi en els diferents mercats on opera i al pla de transformació que està aplicant al seu model de negoci.

L'ebitda és a dir, el resultat abans d'impostos, interessos, amortitzacions i d'altres del gegant de la moda catalana es va reduir en prop d'un 55% l'any passat fins als 77 milions d'euros. Segons Mango, aquesta xifra s'ha vist afectada per unes vendes per sota de les expectatives durant el primer semestre del 2016 i per la implantació d'un model 'fast fashion' més ambiciós que en va reduir els marges inicialment.

El vicepresident executiu de Mango, Daniel López, va declarar: "El 2016 hem aprofundit en el procés de transformació del model de negoci de la companyia, fet que ha comportat una rebaixa en el nostre ebitda i, en conseqüència, un sacrifici en el benefici d'aquest any. Els primers resultats d'aquesta decisió ja son visibles des del setembre del 2016 i ens fan ser optimistes de cara al 2017".

El model Zara arrossega la moda catalana

És per això que la companyia assegura que el seu creixement es va accelerar a partir del setembre del 2016, fet que els fa preveure que Mango tornarà a entrar en beneficis el 2017. En aquest sentit, també ha destacat que les seves vendes 'online' han augmentat un 25,6% fins als 294 milions d'euros i ja representen el 13% de la facturació total.

Mango ja disposa d'un total de 191 'megastores', 24 de les quals es van obrir durant el 2016. Durant l'any passat, la cadena també va obrir 57.000 metres quadrats de superfície comercial a través del model de franquícies.

Més continguts de