Economia 16/08/2017

Marina Barcelona 92 dobla els guanys el 2016, fins a 7,8 M€

La companyia de reparació de iots de luxe del Port Vell de Barcelona va augmentar les vendes un 28% el 2016

Xavier Grau
2 min
Marina Barcelona 92 dobla  els guanys el 2016, fins a 7,8 M€

Marina Barcelona 92 (MB92) va tancar el 2016 amb un benefici net de 7,84 milions d’euros, una xifra que és més del doble que l’any anterior, quan va guanyar 3,71 milions, segons les dades presentades al Registre Mercantil. La companyia de reparació de iots de luxe del Port Vell de Barcelona va augmentar les vendes un 28% el 2016, en passar de 66,32 milions el 2015 a 93,18 milions el 2016. Una facturació que ha augmentat especialment per l’encàrrec de clients internacionals.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Així, segons explica la companyia controlada pel grup turc Dogus Group en la seva memòria, durant el 2016 va desenvolupar 97 projectes de reparació o millora d’embarcacions, i dels 93 milions d’euros de facturació, només 3,25 van ser a clients espanyols. Un total de 30,82 milions van ser a clients de la Unió Europea, i el gran gruix, gairebé dos terços del total, va ser facturació a clients de la resta del món, en concret, 59,11 milions.

Descens el 2017

Malgrat la bona evolució de la companyia els últims anys, que ha passat de 44 milions de facturació el 2014 a 93 milions el 2016, per al 2017 es preveu un descens. Això es deu a les obres del nou elevador de vaixells, que comportaran un descens temporal de la capacitat d’eslora disponible per a reparacions.

“L’obra civil portuària que es va començar a finals del febrer del 2017 repercutirà en una disponibilitat més baixa de terreny i aigua, per la qual cosa alguns molls d’amarratge d’embarcacions quedaran restringits”, explica la companyia en la memòria, que afegeix que per això “està previst que en l’exercici del 2017 el volum d’ingressos sigui inferior que el de l’exercici precedent de l’ordre d’un 24,6%”, la qual cosa també repercutirà en el benefici d’explotació (ebitda), que podria quedar en uns 8,2 milions, quan el 2016 va ser de 13,96 milions d’euros.

Segons la companyia, aquesta situació es pot allargar mentre durin les obres, però un cop acabin l’empresa “disposarà d’una àrea de treball en vaixells en sec amb capacitat per a una dotzena d’embarcacions de grans dimensions, un equipament únic al Mediterrani que es convertirà en un factor diferencial molt apreciat” i “es preveu un augment substancial del nivell d’ingressos i rendibilitat a partir d’aleshores”.

stats