Publicitat
Publicitat

CIUTATS

El Metro de Barcelona va guanyar 200.000 usuaris al dia durant 2010

El Metro de Barcelona va transportar l'any passat cada dia uns 200.000 usuaris més que el 2009, i un total de 381,22 milions de passatgers van optar l'any passat per aquest transport, un 5,4% més, segons dades de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT).

La posada en marxa de noves línies de Metro, com la L9, i la prolongació i millora d'altres, com la L2 o la L10, és la causa d'aquest increment de passatgers, segons la vicepresidenta de Transports Metropolitans de Barcelona, Assumpta Escarp. Escarp ha destacat que en els punts als quals arriba ara el Metro s'ha reduït el nombre d'usuaris de les línies d'autobusos. De fet, el nombre d'usuaris d'autobús l'any passat es va reduir en un 3,3%. A més de la posada en marxa del Metro, els responsables de l'EMT apunten a les vagues i a la nevada del mes de març com a causants d'aquesta pèrdua de passatgers. Escarp també ha reconegut que les línies d'autobusos s'haurien d'actualitzar i adequar a les noves necessitats i condicions de la ciutat, però ha assegurat que l'actual situació de crisi econòmica no permet que puguin plantejar-se aquesta qüestió.

Un altre dels aspectes que queda sobre la taula com a conseqüència de la crisi econòmica, segons Escarp, és l'ampliació del servei de Metro durant divendres a la nit a dissabte. En aquest sentit, la presidenta de TMB ha recordat que el servei es finança en un 60% amb l'aportació de l'administració i en un 40% amb la dels passatgers i ha assegurat que la situació de les administracions fa que no estigui entre les seves preferències. L'any passat, un total de 643,72 milions de passatgers van utilitzar el Metro i l'Autobús, fet que suposa un increment respecte a l'any anterior del 2%, és a dir, gairebé 13 milions d'usuaris.

"El 2009 va haver un descens considerable d'usuaris, un descens que és atribuïble a la crisi, i l'any 2010 s'ha vist una clara recuperació causada per la progressiva millora de la situació econòmica", ha dit el president de l'EMT, Antonio Poveda. Poveda ha ressaltat que "l'evolució és favorable i positiva" i que aquestes dades els permeten ser "moderadament optimistes amb vista al 2011 perquè la mobilitat és un indicador significatiu de l'evolució de l'economia i aquest augment de passatgers ens diu que ha començat la recuperació". De les línies d'autobusos interurbans, destaca el creixement de les quals comuniquen Sant Boi de Llobregat amb Barcelona, i les que enllacen els diferents municipis de la zona Delta del Baix Llobregat i amb el nou Hospital Moisès Broggi de Sant Joan Despí.

El servei d'autobusos nocturns de la comarca del Baix Llobregat també ha augmentat el nombre d'usuaris, concretament un 2%. "Aquest creixement es deu fonamentalment a la posada en marxa d'una nova línia nocturna que comunica amb l'aeroport del Prat de Llobregat", ha dit Poveda. L'Aerobús, l'autobús que comunica el centre de Barcelona amb l'aeroport del Prat, ha guanyat 750.000 usuaris respecte a l'any anterior, fet que suposa un creixement del 26,4%. El president de l'EMT ha assenyalat que "les dades confirmen l'encert de seguir avançant en polítiques de promoció del transport públic en temps de crisi per garantir la mobilitat dels ciutadans, oferint-los serveis públics eficients i de qualitat que els ajudin a superar els moments difícils".

Més continguts de