Publicitat
Publicitat

Monotype compra Olapic, ‘start-up’ cofundada per un català, per 118 M€

La companyia té seu a Nova York i es va fundar el 2010

Olapic va tancar ahir la seva venda a Monotype per 130 milions de dòlars (118 milions d’euros) en una de les majors operacions tancades per emprenedors espanyols en el sector tecnològic. Olapic va ser fundada el 2010 a Nova York pel català Pau Sabrià, el saragossà Luis Sanz i el madrileny José de Cabo i ha desenvolupat una eina de màrqueting digital que permet a les marques interactuar amb els seus clients a través de les fotografies.

L’empresa quedarà integrada com una filial de Monotype, històrica empresa de disseny nord-americana, que cotitza al Nasdaq i està valorada en una mica més de 1.000 milions de dòlars. Olapic espera tancar l’operació en el tercer trimestre d’aquest any, en un acord que planteja que els fundadors i treballadors d’Olapic puguin rebre 19 milions de dòlars addicionals.

Olapic havia aixecat fins ara 21 milions de dòlars en quatre rondes on havien participat fons com Felix Capital (Jobtoday) o inversors como Fabrice Grinda (Letgo). Actualment té 200 treballadors repartits a les seves oficines de Nova York, Londres i Argentina i prop de 400 clients, entre els que destquen Adidas, L’Oreal o H&M. L’any passat, va facturar deu milions de dòlars.

Arrels a la UPC

El català Pau Sabrià, enginyer de telecomunicacions per la UPC, és el director general d’una empresa que va néixer inicialment com a eina per fer possible l’intercanvi de fotografies entre els nuvis i els convidats en els casaments. Aquest model va evolucionar fins a l’actual, que permet a les marques interactuar amb els clients i usar les fotos que fan dels seus productes.

Més continguts de