Mutua Madrileña comprarà el 50% de VidaCaixa-Adeslas amb recursos propis
MadridMutua Madrileña afrontarà la compra de VidaCaixa-Adeslas a Criteria (La Caixa) amb recursos propis, sense recórrer a finançament extern, motiu pel qual mantindrà el seu nul endeutament i la ràtio de solvència més gran del sector assegurador, segons ha informat avui Mutua en un comunicat.
L'import de l'operació, anunciada ahir, és de 1.075 milions d'euros, i inclou un acord per a la distribució exclusiva i indefinida dels productes de Salut, Llar, Actes i dels restants rams de No Vida a través de les 5.400 oficines de La Caixa.
L'asseguradora Mutua Madrileña passarà a tenir fora de Madrid el 56,6% del seu negoci, davant del 30% actual, després de l'acord amb La Caixa per operar a l'àrea d'assegurances generals.
La compra ha incrementant de forma significativa la seva presència a Catalunya, Llevant i Andalusia i també en totes dues Castelles i Galícia.
L'operació, de la qual s'han exclòs els hospitals d'Adeslas, que quedaran sota la titularitat de Criteria, va ser aprovada ahir pels consells d'administració de Mutua Madrileña i Criteria i es materialitzarà en el tercer trimestre de l'any, una vegada obtingudes les autoritzacions administratives necessàries.
L'accionariat de VidaCaixa-Adeslas Assegurances Generals, societat d'assegurances No Vida, estarà integrat per Mutua Madrileña (50%), Criteria (49,9%) i minoritaris.
El president de Mutua Madrileña, Ignacio Garralda, ha ressaltat en comentar l'operació que assolir de forma orgànica el volum de primes resultant de l'adquisició hauria costat a Mutua entre 17 i 18 anys amb un creixement anual del 5%.
"Amb l'aliança amb La Caixa aconseguim, per tant, fer un pas de gegant en el sector assegurador en el seu conjunt i passar a liderar, en concret, l'àrea de Salut", ha afegit.
Mutua Madrileña liderarà el rànquing d'assegurances de salut a Espanya, ja que la posició de lideratge que mantenia Adeslas es reforçarà amb la incorporació d'Aresa.
Les dues empreses representen més d'un 25% de la quota de mercat de les assegurances de salut i al voltant de 3,5 milions de clients.
A més, la firma que presideix Garralda ascendirà fins a la segona posició del rànquing nacional d'assegurances No Vida, des del setè que ocupava, amb una quota de mercat conjunta del 10%, i es posicionarà també com el quart grup assegurador del país incloent el negoci de vida.