Publicitat
Publicitat

Nestlé aposta per mantenir preus però amplia la gamma de producte assequible

La multinacional, que creix a Espanya malgrat la crisi, invertirà 100 milions a les fàbriques aquest any. La de Girona, on es fan càpsules de cafè, és a la fase final de l'ampliació

La multinacional Nestlé es mantindrà fora de la "guerra de preus salvatge" en què ha entrat el sector de l'alimentació, segons ha defensat el director del grup a Espanya, Bernard Meunier, que ha assegurat que l'empresa no abaixarà el preu dels seus productes perquè no vol renunciar a qualitat o a inversions en recerca i innovació.

Meunier ha presentat, en canvi, diverses novetats que Nestlé ha llançat al mercat per competir en la gamma de productes més assequibles. Es tracta, per exemple, de cremes de verdures preparades i congelades que costen poc més d'un euro, o bé de l'aposta del grup per les pastes orientals preparades en sobres i que costen menys d'un euro.

Abaixar preus, ha afegit el directiu, és molt arriscat perquè afavoreix un "cercle viciós" de menys qualitat, menys inversió i menys competitivitat, just al contrari del que pretén el grup a Espanya.

Durant el 2012, la inversió prevista a tots els centres de producció de Nestlé arribarà als 100 milions d'euros, una xifra similar a la de l'any passat. Es repartirà en diferents centres, com ara el de Valladolid, on es fan les cremes preparades, o el de Galícia, que serà l'únic del grup on es produirà llet condensada.

La fàbrica de Girona, que l'any passat va rebre més del 60% de la inversió global de la multinacional a Espanya, també rebrà recursos per enllestir la fase final de la seva ampliació per elevar al màxim la capacitat productiva de càpsules de cafè.

Meunier ha dit que, amb la segona fase de l'ampliació acabada, el centre tindrà una capacitat de produir 2.500 milions de càpsules a l'any, i s'hauran creat 400 llocs de treball a la planta catalana. En total, les obres han suposat una inversió de més de 150 milions des del 2009 en tres fases.

L'aposta per Espanya, tot i els moments difícils que viu el consum intern, se sustenta en els bons resultats, ha dit el director. L'any passat les vendes van créixer un 9,3%, fins als 2.085 milions, principalment per l'impuls de les exportacions, que van incrementar-se un 30%, fins als 497 milions. La facturació a Espanya va pujar un 4,2%, fins als 1.588 milions, tot i els mals resultats del consum global.


Més continguts de