AUTOMOCIÓ
Economia 29/11/2010

Nissan vol dos anys de congelació salarial per adjudicar a Barcelona la nova camioneta

El comitè d'empresa rebutja la proposta de Nissan i l'empresa avisa que el nou model està "fet a mida" per la planta catalana

Elena Freixa
2 min
Les instal·lacions de Nissan de la Zona Franca donen feina a 3.000 persones.

BarcelonaEl fabricant d'automòbils Nissan ha proposat avui als sindicats la congelació salarial de tota la plantilla de Barcelona durant dos anys, entre 2012 i 2014, per tal de reduir els costos laborals i que Japó adjudiqui divendres a la planta catalana la nova camioneta 'pick up'.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons ha explicat al diari 'Ara' el portaveu de CC.OO. al comitè, Raúl López, la companyia els ha concretat avui els sacrificis que ja va avançar que calia fer de cara a que Barcelona guanyi punts per quedar-se amb el nou vehicle.

A banda de la congelació salarial, Nissan també ha plantejat modificar les condicions d'antiguitat de la plantilla, que fins ara es regien per plusos quinquennals.

López ha advertit que les propostes tracten temes delicats i que no es pot pretendre l'acord en els quatre dies que queden per a que la direcció de la multinacional japonesa decideixi on es produirà la 'pick up' a partir de 2014.

A més a més de Barcelona, que està ben posicionada pel tipus de vehicles que fabrica actualment, també hi ha sobre la taula altres plantes candidates a Mèxic, Tailàndia i Sud-Àfrica. A Barcelona s'hi produeix, entre altre models, la 'pick up' Nissan Navara.

La direcció de la fàbrica catalana ha insistit que aquest nou model és un vestit "fet a mida" per a les instal·lacions, que s'assegurarien activitat per deu anys com a mínim i confia en poder pactar un document de consens per presentar-lo a la cúpula de la companyia el proper 2 de desembre. No obstant, l'empresa condiciona les opcions de Catalunya a aquesta contenció salarial, l'augment de la productivitat i més flexibilitat laboral.

Entre d'altres demandes, Nissan vol augmentar de deu a 15 els dissabtes productius, convertir la bossa d'hores voluntària en obligatòria i que les primeres 80 hores extres es paguin però no donin dret a dies de descans.

stats