Publicitat
Publicitat

PATRONAL

Pimec demana multes per a les empreses moroses

El secretari general de la patronal de la petita i mitjana empresa (Pimec), Antonio Cañete, va demanar ahir que el govern instauri multes de fins a 900.000 euros per a les empreses que no respectin els terminis de pagament de 75 dies que determina la llei. L'any passat, la mitjana de pagament es va situar en els 102 dies, segons un estudi intern de l'entitat empresarial.

Cañete va explicar que tot i que l'actual normativa ja preveu sancions, "cal desenvolupar un règim sancionador" per introduir tres tipus de sancions, de lleus a molt greus, amb compensacions econòmiques d'entre 6.000 i 900.000 euros. En el cas d'una tercera reincidència en infraccions molt greus, Pimec proposa que les comunitats autònomes puguin decretar el tancament temporal de l'empresa morosa. Aquestes situacions no es preveuen per a la morositat de les administracions públiques, tot i que acumulen els retards més grans. Totes aquestes mesures formen part d'una colla de propostes que ha elaborat la patronal catalana, en les quals s'hi inclou la formació d'un observatori de la morositat.

Antonio Cañete va explicar que "l'existència d'aquest observatori és un tema molt important, perquè permet que hi participin tots els actors del sector". Cañete va argumentar que a França es va formar un observatori d'aquestes característiques, i que a partir dels seus dictàmens, una empresa pot enviar una carta certificada a qui no li paga, un document suficient davant del jutge per forçar el pagament.

La constitució d'aquest observatori a França ha permès reduir en els últims tres anys de 64 a 48 dies la mitjana de pagament. El problemes de finançament de la morositat per a les empreses són molt elevats. Segons l'estudi de Pimec, que ahir va presentar el director d'economia de la patronal, Modest Guinjoan, una empresa catalana que facturi 12 milions, amb un termini de cobrament de 96 dies, ha de demanar crèdits de 3,2 milions d'euros per compensar el retards, als quals s'hi ha d'afegir un cost financer (al 6%) de 192.000 euros. El mateix exemple per a una empresa francesa suposa 84.000 euros menys de costos.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT