Economia 24/04/2017

Aposta de la família Puig pel totxo: compra la seva pròpia seu i entra a Colonial amb un 4,7%

La companyia guanya 155 milions el 2016, un 23% més

Natàlia Vila
3 min
El grup Puig estrena nova seu a Barcelona / XAVIER BERTRAL

L'Hospitalet de LlobregatLa família Puig, propietària del grup de perfumeria i moda que porta el mateix nom, ha anunciat dues operacions immobiliàries de forma simultània. D'una banda ha adquirit un 4,7% de Colonial i, de l'altra, s'ha fet amb l'edifici que ocupa des del 2014, a la Plaça Europa de l'Hospitalet.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Les dues operacions s'han fet a través d'Inmo, la societat immobiliària de la família. El motiu de la compra d'un percentatge significatiu a Colonial respon a la voluntat de "diversificar la seva exposició al sector immobiliari", segons ha dit la família a través d'un comunicat. Els Puig i Colonial ja havien anunciat al febrer una col·laboració amb Colonial per invertir 32 milions en la construcció d'un edifici d'oficines a L'Hospitalet.

Al mateix temps, la compra de l'edifici de la Plaça Europa (que actualment era propietat del BBVA) s'ha realitzat després d'haver presentat la millor oferta en el procés competitiu que havia iniciat l'entitat financera.

Aquests anuncis s'han produït poques hores després que el grup Puig anunciés en roda de premsa els resultats de l'any passat. En concret, la multinacional de perfumeria i moda va guanyar 155 milions el 2016, un 23% més que l'any anterio, mentre que la facturació va situar-se en els 1.790 milions durant l'exercici passat, un 9% més. Tot i l'augment, aquesta xifra és inferior a la que preveia la companyia inicialment, per l'impacte que van tenir sobre les vendes les devaluacions de divises al Brasil i l'Argentina: "Ens va afectar negativament i més del que teníem previst", ha explicat el president i conseller delegat de la companyia, Marc Puig.

El president i conseller delegat de Puig, Marc Puig, manté les previsions de facturar un 2.000 milions aquest 2017

Malgrat que la xifra de vendes no ha arribat als dos dígits la companyia manté el seu pla i preveu arribar als 2.000 milions d'euros aquest mateix any. Durant la presentació de resultats, Puig ha destacat que el creixement a mig termini de la multinacional vindrà marcat sobretot per l'augment als mercats emergents, tot i que això comporti "més volatilitat".

En aquest sentit, l'empresa ha anunciat la creació de filials a Colòmbia i Austràlia, que se sumen a una 'joint venture' a Singapur, per al sud-est asiàtic. El president de la companyia, Marc Puig, s'ha mostrat confiat: "Que haguem baixat una mica el 2016 ens sembla del tot conjuntural", ha afirmat.

Després de quedar-se amb el negoci de fragàncies de Jean Paul Gaultier l'any passat, Puig ha explicat que tenen intenció de seguir creixent en el seu sector però ha negat que estiguin estudiant noves adquisicions: "Seguim oberts si surten oportunitats que ens permetin aportar valor, però ara mateix hi ha escassetat d'oportunitats i això ha disparat alguns preus; de vegades ens resulta difícil justificar aquests preus", ha admès el president i conseller delegat de Puig.

Puig espera un 2017 estable

"Els resultats de les eleccions d'ahir a França han donat estabilitat a l'euro, i ara falta veure què passarà als Estats Units amb el dòlar, però esperem que aquest any sigui bastant estable", ha avançat Puig. Durant el primer trimestre del 2017 les vendes han crescut un 13% en termes globals i un 8% a Espanya.

Puig manté el pla de créixer un 33%, fins arribar als 2.000 milions de vendes aquest any i ja treballa en un nou pla estratègic per als pròxims anys, que es presentarà a finals d'any. Actualment les vendes a l'exterior suposen el 85% de la facturació de Puig. La multinacional ven en més de 150 països i té una vintena de filials.

stats