Publicitat
Publicitat

Puig va incrementar els seus beneficis fins als 155 milions el 2011

L'empresa genera un 80% del seu negoci a l'estranger, un 15% més que abans de la crisi

El grup de perfumeria i moda Puig va guanyar el 2011 un total de 155 milions d'euros, un 19 % més que l'any anterior, i les seves vendes van sumar 1.343 milions d'euros, un 12 % més, ha informat l'empresa.

La companyia presidida per Marc Puig, propietària de marques com Carolina Herrera, Paco Rabanne, Nina Ricci o Jean Paul Gaultier, ja genera un 80 % del seu negoci a l'estranger, un percentatge que el 2007 era del 64 %, i la seva divisió de moda va registrar l'any passat un creixement del 31 %.

El 2012, el grup espera superar els 1.400 milions d'euros en vendes i en el primer trimestre el seu negoci ja va créixer un 20% respecte a l'any anterior, amb creixements "de doble dígit" a l'estranger i descensos "d'un dígit" a Espanya, precisa l'empresa.

El benefici operatiu de Puig va créixer un 15 % l'any passat, dels 184 milions d'euros del 2010 als 210 milions del 2011, mentre que la seva quota de mercat en les fragàncies d'alta gamma ja és del 7,6 %, i la companyia subratlla que, els últims cinc anys, Puig ha capitalitzat el 25 % del creixement mundial en aquesta categoria.

De fet, el grup, que el 2011 va posar en marxa un pla estratègic a quatre anys, es proposa arribar a un 10 % de quota de mercat mundial en perfumeria selectiva i ser un dels cinc primers grups del rànquing mundial en aquest segment.

En fragàncies, Puig ja ocupa el setè lloc del rànquing mundial i el 2011 un dels motors de creixement han estat els llançaments de 212 VIP Men i CH L'Eau, de Carolina Herrera, apunta el grup, que també ha destacat la bona evolució d'1 Million, de Paco Rabanne, o de fragàncies com Valentina, de Valentino, i Prada Candy, de Prada.

L'any passat, la companyia familiar amb seu a Barcelona va tancar la compra de la firma de moda francesa Jean Paul Gaultier. I és que Puig desenvolupa amb èxit un model de negoci híbrid, gestionant tant marques pròpies en moda i fragàncies com llicències en el sector de les fragàncies.

Encara que Espanya continua sent el principal mercat per a Puig, amb un 20 % de les vendes, s'ha anat reduint els últims anys aquest pes per l'expansió internacional del grup i per la venda de marques no estratègiques com Denenes, Lactovit o Kinesia.

D'una altra banda, el grup, que ven a més de 130 països i amb filials pròpies a 21 d'ells, ha destacat que "té un balanç sanejat amb un excedent de tresoreria que li permet afrontar projectes de creixement futur".

Puig preveu inaugurar la seva nova seu corporativa, la Torre Puig, el 2014, coincidint amb el seu centenari, un edifici que se situarà a la plaça Europa de L'Hospitalet de Llobregat, que dissenyarà l'arquitecte Rafael Moneo i que comptarà amb 23.000 metres quadrats repartits en 22 plantes.

Etiquetes

Més continguts de