Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

Recoder insisteix que no hi ha diners per afrontar el tram central de la L9

El Govern diu havia d'aturar "per responsabilitat" l'espiral d'anar gastant sense tenir garantits els recursos per pagar. Les obres a la línia tenen un cost diari d'un milió d'euros

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha justificat avui l'aturada de les obres al tram central de la línia 9 assegurant que el Govern no compta amb els recursos per poder tirar endavant els treballs amb prou garanties per afrontar-ne els costos.

En una entrevista a TV3 el conseller ha dit que la pràctica d'anar tirant endavant l'obra sense tenir els recursos pressupostaris previstos no podia continuar. "No podem anar generant dèficit i pensar que ja ho pagarà algú altre", ha criticat.

Recoder ha explicat que les dues tuneladores del tram central seguiran aturades, de moment sine die. "M'agradaria poder tenir notícies positives aviat, però el model seguit fins ara no dóna més de si", ha justificat.

Fins ara, s'ha anat perforant a base de vendre's estacions per les que després el Govern haurà de pagar durant molts anys un cànon als propietaris.

Recoder ha dit que el 40% dels recursos del seu departament es destinen ara a pagar obres ja fetes. Ha afegit que si a això s'hi suma la retallada del 30% en el pressupost d'aquest any i la restricció que seguirà al 2012, es fa més urgent encara la necessitat de pactar el concert econòmic.

El conseller, en canvi, sí que ha assegurat que es tirarà endavant amb el tram per connectar la L9 a la terminal 1 del Prat passant per la Fira i la Zona Franca. Aquest trajecte, ha dit, estarà enllestit de cara al 2014.

Per garantir-ho, ha afegit el titular de Territori, es treballarà per abaratir al màxim els costos de l'obra. La L9 suposava, en el seu conjunt, una despesa d'un milió d'euros diaris.

Més continguts de