Publicitat
Publicitat

Infraestructures

Recoder: l'L-9 costarà 6.927 milions i queden per executar 2.380 milions

Per a les obres d'aquest any aquest any cal un pressupost de 460 milions d'euros, dels quals 270 no està clar si s'obtindran

El cost final de l'L-9 del Metro de Barcelona pujarà a 6.927 milions d'euros, dels quals falten per executar 2.380 milions, segons ha anunciat avui al Parlament el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder.

Durant la seva compareixença a la comissió de Territori i Sostenibilitat, Recoder ha demanat als partits polítics que estalviïn generar "alarmismes" sobre aquesta línia de metro amb la intenció d'aconseguir rèdits electorals.

El conseller ha dit que la Generalitat està analitzant la situació tècnica i financera de la línia 9 per acabar de determinar el calendari de l'obra i ha insistit que, en aquest moment, es manté la planificació prevista en nombre d'estacions i traçat.

Ha recordat que potser algunes estacions s'executaran amb algun retard, sobretot les que estan en terrenys on encara no hi ha un pla de desenvolupament urbanístic.

Les dades donades avui pel conseller apunten que l'L-9 costarà un total de 6.927 milions d'euros, dels quals queden per executar 2.380 milions.

Recoder ha denunciat que el tripartit va fer una previsió d'inversió sense consignació pressupostària i ha posat com a exemple les necessitats pressupostàries de la línia 9 per a aquest any que puja a 460 milions d'euros.

D'aquests diners, 20 milions estan consignats en el pla econòmic i financer de l'Ifercat, i 170 milions es pretenien aconseguir amb la concessió de les onze estacions del tram central -que encara no s'han fet i que la Generalitat estudia si, finalment, atorga o no aquesta concessió-, mentre que els 270 restants vindrien de la disposició addicional tercera de l'Estatut segons les previsions del tripartit.

Recoder ha explicat que estan executats 42,1 quilòmetres de túnel i viaductes, que falten per executar 6,4 quilòmetres de túnel i que, en l'actualitat, hi ha tres tuneladores treballant en aquesta obra.

El conseller ha assegurat que l'obra es va començar a construir amb el govern de Jordi Pujol i que l'acabarà al govern d'Artur Mas.

Més continguts de