Publicitat
Publicitat

Foment comença demà la liberalització dels aeroports per Sabadell

Foment assegura que millorarà la qualitat del servei i la puntualitat dels vols

Aquest dilluns AENA iniciarà el concurs per liberalitzar el servei de control de torre als aeroports de Sabadell, València, Eivissa i Alacant, en un primer lot; Xerès, Sevilla i Melilla, en un segon lot, i La Palma, La Corunya, Vigo, Cuatro Vientos, Lanzarote i Fuerteventura en un tercer lot. La licitació es es portarà a la pràctica en tres fases i en un termini d'uns set mesos amb procediment negociat. Les empreses seleccionades per cada lot prestaran el seu servei durant cinc anys prorrogables per un any més. La convocatòria pública de la licitació començarà dilluns i té com a objectiu posar a disposició de les empreses interessades tota la informació necessària perquè puguin expressar el seu interès a participar al procés de licitació i presentar la documentació necessària abans del 17 de març.

Foment exposa en un comunicat que la liberalització del servei de control de torre ès una de les reformes estructurals de més importància dels últims anys en l'àmbit aeroportuari i persegueix dos objectius. Per una banda, millorar la qualitat del servei de control de torre i la seva eficàcia econòmica perquè el passatger sigui "el gran beneficiat" de la reforma que el ministeri sosté que millorarà la qualitat del servei i la puntualitat. L'entrada al mercat espanyol de proveïdors de serveis de control de torre diferents a AENA permetrà reduïr els costos de la navegació aèria de l'Estat, contribuïnt a augmentar la competitivitat del transport aeri, sosté Foment.

Requisits

Per acreditar la solvència tècnica les empreses hauran de demostrar experiència per proveir els serveis de control de trànsit aeri d'aeròdroms. Per fer-ho hauran de disposar durant els últims cinc anys d'almenys quatre anys d'experiència com a proveïdors de serveis de control de trànsit aeri d'aeròdrom, acreditar un número establert de vols controlats el 2010 i haver prestat un servei a un número determinat d'aeroports durant el 2010.

Les companyies ambé hauran de disposar d'almenys cinc controladors amb llicència en vigor per cadascuna de les dependències amb horari operatiu de fins les sis de la tarda (Sabadell, Xerès, Vigo, La Corunya, Melilla, Madrid-Cuatro Vientos, Lanzarote, Fuerteventura i La Palma). A més, hauran de tenir almenys 12 controladors per les dependències amb horari operatiu superior a les sis de la tarda (Alacant, València, Eivissa i Sevilla).

La convocatòria també exigeix que les empreses puguin demostrar la seva solvència econòmica i financera acreditant que tenen una assegurança d'indemnització per riscos professionals. També hauran de presentar els seus comptes anuals de l'últim exercici i l'informe d'auditoria si és preceptiu. A més, hauran d'acreditar la personalitat i capacitat jurídica i d'obrar de l'empresariat.

Més continguts de