Publicitat
Publicitat

Seat obrirà a Mèxic una oficina comercial per a l'Amèrica Llatina

La companyia no descarta produir a la fàbrica de Volkswagen a Puebla

Seat preveu obrir abans de final d'aquest any a Mèxic una oficina comercial regional des de la qual dissenyarà i impulsarà la seva expansió per l'Amèrica Llatina, un dels principals objectius de l'automobilística, i la companyia està estudiant les possibilitats de produir a la zona per reduir costos i obstacles administratius.

El vicepresident executiu comercial de Seat, Wayne Griffiths, ha destacat en una entrevista d'Europa Press que la marca de Martorell està molt ben posicionada a Mèxic i per aquest motiu ha decidit implantar-hi una oficina regional que serveixi per planificar l'entrada de la marca en la resta de països de la zona.

"La nostra expansió a l'Amèrica Llatina sortirà de Mèxic. Des d'allà és més fàcil analitzar els diferents mercats", ha manifestat Griffiths, que ha afirmat que la companyia veu oportunitats en diferents països, entre els quals ha esmentat l'Argentina, Xile i Colòmbia.

Ha subratllat que desembarcar en certs mercats de la zona requereix molta preparació prèvia a causa d'obstacles importants com el tipus de canvi de les monedes, com és el cas de l'Argentina, on Seat ja va tenir presència als anys 90 i, en una segona fase, a principis de la dècada dels 2000.

El vicepresident ha assegurat que l'automobilística està estudiant, amb del Grup Volkswagen –matriu de la companyia–, les possibilitats de produir cotxes de Seat aprofitant les plantes del consorci alemany: "Si volem créixer en aquesta regió, hi hem de produir", ha afirmat Griffiths, que ha assenyalat que és un objectiu a mitjà termini.

Alguns mitjans mexicans van més enllà i asseguren –a partir d'unes declaracions del president de Seat, Luca de Meo, al Saló de l'Automòbil de Frankfurt– que Seat està esperant la confirmació del seu grup matriu per entrar a produir a la fàbrica de Volkswagen a Mèxic –situada a Puebla– uns 50.000 vehicles a l'any.

Això facilitaria l'expansió de la marca a l'Amèrica Llatina, aprofitant l'èxit que està tenint a Mèxic, que s'ha situat com el quart mercat per a Seat, amb 24.500 cotxes venuts l'any passat (un 1,5% més que el 2015), i 17.200 entre gener i agost d'aquest any, un 4,5% més que en el mateix període del 2016.

No obstant això, Griffiths ha subratllat que la prioritat número u de Seat a curt termini –en els pròxims tres anys– és créixer a Europa, amb l'objectiu d'aconseguir una penetració de mercat del 5% en els segments en els quals està present, i ha assenyalat com a principals focus Itàlia i França, on l'empresa farà inversions tant per augmentar la seva xarxa de concessionaris com en campanyes de màrqueting per millorar la imatge, ja que en aquests mercats Seat compta amb aproximadament un 1% de quota de mercat.

Més continguts de