Publicitat
Publicitat

MOTOR

Seat fabricarà 10.000 cotxes menys dels previstos aquest any

La rebaixa de les previsions afecta sobretot els models Ibiza i León. Audi també ha reduït en 8.000 unitats les previsions del Q3 que es fabrica a Martorell

Les plantes de Seat i Nissan a Barcelona han ajustat les seves previsions de producció per al 2011 a la vista de l'estat dels seus mercats, encara que la filial de Volkswagen, afectada per la crisi, ho ha fet a la baixa i fabricarà 10.000 cotxes menys, mentre que la firma japonesa acoblarà 8.000 més.

Els ajustos de producció no afectaran, no obstant això, a les polítiques d'ocupació d'aquestes dues marques ja que tant les reduccions com els increments de producció seran assumits per les plantilles de cadascuna de les fàbriques, segons han informat a EFE les dues companyies automobilístiques.

En el cas de Seat, la contracció de la demanda de cotxes a Espanya i les males expectatives per als pròxims mesos són les principals responsables de la rebaixa de les seves previsions de producció, de manera que al final de 2011 s'hauran fabricat entre 10.000 i 11.000 vehicles menys dels previstos inicialment.

Un portaveu de la firma ha assegurat que la rebaixa de les previsions per al 2011 no compromet de moment aquesta estratègia i que només es tracta de compassar la producció a la situació del mercat. "Aquest any no serà tan bo com esperàvem", ha admès.

L'ajust a la baixa de la fabricació de vehicles (que afecta als models Ibiza i León) no tindrà conseqüències per als treballadors de plantilla, encara que sí que pot reduir el nombre de temporals que es necessitin per cobrir baixes o excedències.

De fet, està previst que en la segona quinzena d'octubre s'incorpori el tercer torn de treballadors a la línia de producció de l'Audi Q3, el llançament de la qual ha suposat 780 nous contractes.

Els sindicats han assegurat que, a més de les unitats amb marca Seat que es retallaran, Audi també ha rebaixat en 8.000 les previsions dels vehicles del model Q3 que s'acoblen a Martorell.

Malgrat aquest ajust, Seat ha destacat el bon moment comercial de la marca, que va vendre fins a setembre 266.800 vehicles a tot el món, un 3,1% més que l'any anterior.

De la seva banda, l'altra fàbrica de cotxes situada a Catalunya, la de Nissan, a la Zona Franca de Barcelona, està passant per un moment de producció completament diferent, ja que ha canviat les seves previsions a l'alça.

L'èxit comercial del seu 4X4 Pathfinder i de la "pick up" Navara ha portat a la multinacional nipona a plantejar passar dels 137.000 vehicles previstos inicialment a 145.000, fet que suposa 8.000 unitats més.

Aquest augment de la producció afecta el període abril 2010-març 2011, que correspon amb l'exercici fiscal japonès.

Aquests dos vehicles estan funcionant molt bé a Europa, en especial en els mercats europeus d'Alemanya, Anglaterra i països nòrdics, així com a Austràlia i Nova Zelanda, segons ha subratllat Nissan.

Aquest augment de producció també serà assumit per la plantilla actual de la fàbrica de Zona Franca, que exporta el 80% dels seus vehicles, atès que les mesures de flexibilitat del conveni permeten ajustar el ritme de treball.

Etiquetes

Més continguts de