Publicitat
Publicitat

AUTOMOCIÓ

El president preveu una notable reducció de les pèrdues

Seat invertirà 300 milions anuals els propers cinc anys i garanteix l'ocupació a Martorell

El president de la companyia diu que vol introduir una part de retribució variable en el nou conveni col·lectiu, que es començarà a negociar al febrer


Seat invertirà 300 milions anuals en els pròxims cinc anys i renovarà la seva paleta de models, mantenint la plena ocupació a Martorell i donant per acabada la fase d'expedients de regulació d'ocupació (ERO) temporals, segons ha explicat el president del grup, James Muir, en una entrevista a Efe.

"Seat és avui el tercer inversor més gran a Espanya i els nostres plans passen per mantenir el mateix nivell inversor en els pròxims cinc anys", cosa que demostra el compromís de Volkswagen (VW) amb Seat i l'aposta per aquesta marca, ha assegurat James Muir.

Segons el president de la companyia, "aquest nivell inversor ha de generar més productivitat a la factoria, assegurant l'ocupació i fins i tot creant més llocs de treball; per això esperem finalitzar l'ERO –temporal– en el primer semestre de l'any".

"VW està disposat a assumir les pèrdues futures", ha explicat Muir, tot i que ha condicionat aquest suport al fet que Seat compleixi amb el pla estratègic, que ha definit com un projecte per "donar-li la volta a la companyia".

James Muir també ha mantingut que vol portar la factoria de Martorell a la plena capacitat de producció, i que quan acabi l'actual ERO temporal al juny "s'acabarà aquesta etapa d'expedients de regulació i apostarem per la plena ocupació a la planta".

El president de Seat ha defensat que cal millorar la productivitat i que no tot es queda en el nou Audi Q3, que l'empresa començarà a fabricar aquest 2011.

L'empresa ha de negociar un nou conveni durant aquest any, per al qual ja s'han iniciat els primers contactes, i Muir ha detallat que l'empresa vol introduir una part de la retribució variable. "Hi ha d'haver una part de la retribució que sigui variable, però no com una penalització, sinó com un premi que vagi en benefici dels treballadors si es compleixen determinats nivells de productivitat, no de la línia de producció, sinó del conjunt de l'empresa", ha apuntat.

Quan se li recorda que Seat va perdre el 2009 un total de 187 milions d'euros, Muir accepta que aquest pla no pot basar-se a tornar els beneficis, encara que creu que es pot millorar la retribució dels treballadors a mesura que es vagin aconseguint els objectius de la companyia, que preveu una notable reducció dels números vermells per als pròxims exercicis.

Muir no ha volgut donar una data sobre quan Seat tornarà a tenir beneficis, però s'ha mostrat molt optimista i ha apuntat que això passarà "durant els pròxims cinc anys", en especial si consolida el lideratge de vendes al mercat espanyol.

"Som líders de vendes en aquest moment, però es tracta d'un lideratge que hem de consolidar els anys vinents, amb una diferència sobre la segona marca que més vengui d'uns 3 punts, no com la que tenim ara, que encara és massa petita. Llavors tindrem un lideratge que no depengui de fets conjunturals o que puguem perdre perquè una marca tregui en un determinat moment un nou model", ha advertit Muir.

L'estratègia per aconseguir consolidar aquest lideratge passa per una "ofensiva de productes" el 2012. L'eix d'aquesta renovació serà el nou Seat León, un model amb el qual Seat vol repetir l'èxit de l'Ibiza, que és actualment el seu vehicle més venut (unes 200.000 unitats a l'any). Muir ha apostat per situar al mercat el León i l'Altea, que han quedat "una mica en terra de ningú".

Més continguts de