Publicitat
Publicitat

ECONOMIA

Seat prepara una gran ofensiva per rellançar la marca i entrar en beneficis

La companyia traurà al mercat quatre nous vehicles en només divuit mesos. L'empresa vol renovar la imatge després de les pèrdues dels últims anys. La capacitat de producció de la fàbrica de Martorell se situarà al límit

La companyia Seat prepara l'ofensiva comercial més important de productes de la seva història amb la sortida al mercat en només divuit mesos de quatre nous vehicles, en què diposita la seva confiança de rellançar la marca per entrar en beneficis després de les pèrdues dels últims anys.

El president de Seat, James Muir, ha explicat avui en la conferència de premsa de presentació dels resultats econòmics de 2010 que aquest projecte, en fase ja molt avançada, suposa a més un replantejament de la marca, que veurà renovada la seva imatge que es pretén vincular al disseny, la modernitat i l'avantguarda.

Els nous models que sustentaran el futur de Seat són un utilitari urbà més petit que l'Ibiza, una berlina i dues noves versions de l'Ibiza i el León.

Aquesta ofensiva de productes es materialitzarà a partir de 2012 i suposarà portar la capacitat de producció de la fàbrica de Martorell (Baix Llobregat) al màxim de les seves possibilitats.

Amb aquesta estratègia la marca vol tenir productes en segments que ara no ocupa ja que, de moment la quota és del 61%, que es considera insuficient.

En paral·lel, James Muir ha avançat que la companyia continua endavant en els seus plans d'obertura a nous mercats com el xinès, que ofereix grans possibilitats i on vol entrar en el primer semestre de 2012.

En aquest sentit, ha assegurat que viatjarà a l'abril a la Xina per entaular converses amb concessionaris de la xarxa Volkswagen per estudiar una col·laboració futura.

El màxim directiu de la marca espanyola integrada al grup Volkswagen assegura que distribuïdors xinesos de vehicles han visitat ja Martorell i han mostrat el seu interès pels cotxes que es fabriquen aquí, encara que probablement el que podria emportar-se a la Xina seria diferent.

En aquests moments, la marca està confeccionant el pla de negoci i no ha volgut concretar cap xifra de vehicles que podrien vendre's a la Xina.

Per poder assumir aquest projecte a mitjà o llarg termini, Muir no ha descartat que es pogués estudiar obrir nous centres de producció de vehicles fora d'Espanya.

Fora del mercat europeu, on Seat té concentrada la majoria de les seves vendes, la companyia confia també a créixer a Llatinoamèrica, i en especial a Mèxic.

Amb totes aquestes iniciatives, Seat espera poder incrementar els seus ingressos i deixar enrere les pèrdues que arrosseguen des de fa anys, malgrat que els resultats d'aquest any han millorat amb relació a l'exercici de 2009.

Més continguts de