Publicitat
Publicitat

AUTOMÒBIL

Seat mostra per primer cop el nou León, que arriba a finals d'any

La filial del grup Volkswagen espera incrementar les vendes del model i posar-les al nivell de l'Ibiza, del qual es venen 200.000 unitats cada any

Seat ha mostrat aquest dilluns per primer cop el nou León, la tercera generació del model, que es començarà a vendre a finals d'aquest any.

El cotxe es presenta amb un nou disseny, i les primeres imatges mostren la versió cinc portes. Durant el 2013, Seat prepara d'altres carrosseries, com ara la del León familiar.

El vehicle es fabricarà a Martorell en una nova plataforma que es muntarà aquest estiu i que el grup Volkswagen ha creat per permetre una major adaptabilitat dels seus models a tots els seus centres productius.

La filial del grup Volkswagen ha dipositat grans esperances en aquest model, amb el qual espera repetir l'èxit de vendes del seu model estrella fins ara: el Seat Ibiza.

El full de ruta de Seat per aconseguir la màxima producció a Martorell es basa a vendre, a mitjà termini, unes 200.000 unitats cada any del León, la mateixa xifra que ja ven de l'Ibiza. La resta, fins als 500.000 cotxes que pot produir la planta catalana, són els Audi Q3.

Amb el nou León, a més, Seat estrena nova imatge, que es pot apreciar al logo que apareix al davant i a la porta del darrere del cotxe, així com al volant.

Característiques del nou León

Serà el primer en el segment dels turismes compactes amb tecnologia d'il·luminació per díodes o LED, caracteritzada per un alt poder lumínic.

Amb una longitud de 4,26 metres, el nou León fa cinc centímetres menys que l'anterior model, encara que l'intereix mesura gairebé sis centímetres més. El maleter disposa d'un volum de càrrega de 380 litres, gairebé 40 litres més que el model anterior.

En la fabricació s'han utilitzat tècniques avançades de construcció i materials lleugers, fet que ha disminuït el pes de la carrosseria en 90 quilos en comparació amb la generació anterior.

El nou León ha estat desenvolupat sobre la plataforma MQB del Grup Volkswagen, que es caracteritza per un disseny més lleuger, la mateixa utilitzada pel nou Audi A3 i el VW Golf.

Cada motor, assegura Seat en un comunicat, es troba entre els millors de la seva classe en termes d'eficiència i control d'emissions, apartats en què destaca l'1.6 TDI CR amb el sistema Start/Stop, amb un consum ponderat de 3,8 litres i una xifra estimada d'emissions de 99 g/km de CO2.

La tercera generació del Seat León oferirà una gamma de motors TDI (dièsel) i TSI (gasolina) des dels 1.2 als 2.0 litres de cilindrada, tots equipats amb injecció directa i turboalimentació, que si es comparen amb els seus antecessors disminueixen el consum fins a un 22%.

Al marge d'un sistema d'informació i entreteniment nou, el León vol ser referència en sistemes d'assistència al conductor, entre els quals es troba el detector de somnolència, el canvi automàtic de llums llargues a curtes i l'assistent de control de carril.

Etiquetes

Més continguts de