RADAR EMPRESARIAL
Economia 25/07/2016

Sergio Balcells: “No competim amb InfoJobs sinó amb el currículum en paper”

director general de jobtoday

Júlia Manresa
3 min
Sergio Balcells: “No competim amb InfoJobs sinó amb el currículum en paper”

BarcelonaSergio Balcells ha estudiat economia i dret però només ha treballat en start-ups. El seu primer negoci, Glamourum, va acabar com molts emprenedors somien, venent l’empresa als nord-americans líders mundials del seu sector, Birchbox. Però a més, després d’aquest èxit, la noruega Schibsted el va nomenar director general de Coches.net, el portal de motor més gran d’Espanya. Mentre ell ostentava aquest càrrec, Schibsted va protagonitzar una de les operacions del sector més importants de l’any (2014) a Espanya i va comprar Milanuncios.com per 100 milions i Balcells va passar a ser el director del portal a Espanya. Però encara no sent “prou aversió al risc” i per això no va poder rebutjar l’oferta d’un negoci que encara no té un any de vida, JobToday.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Què tenen d’addictiu les start-ups que fa que salti d’una a una altra?

La intensitat i l’agilitat, però també el risc. No tinc aversió al risc, sinó tot al contrari. No busco la seguretat que et pot donar una multinacional i m’agrada la intensitat d’aquestes empreses, les coses passen ràpid, les decisions s’han de prendre encara més de pressa i no han de passar per un comitè . Precisament per això és excitant pensar que amb un projecte que neix des de zero pots acabar passant al davant d’una multinacional o forçant-les a comprar-te.

Però JobToday encara està en una fase molt incipient per abandonar un grup com Schibsted.

Però crec que ataca punts clau d’expansió de cara al futur. Primer de tot, és un producte pensat per al mòbil 100% i la captació de talent és un dels segments que més creixen, no només a Espanya, on malauradament la crisi ho fa encara més necessari.

¿La crisi va ser el motiu pel qual els fundadors de la plataforma van decidir començar per Espanya?

D’entrada jo també vaig pensar que si els fundadors de JobToday, Polina Montano i Eugene Mizin, de Luxemburg, havien triat Espanya com a primer mercat era precisament per l’elevada taxa d’atur i, per tant, els potencials usuaris, però el cert és que el mercat del Regne Unit està funcionant igual de bé. Potser es deu més aviat a un tema de penetració dels smartphones.

Què us diferencia de plataformes com InfoJobs o fins i tot LinkedIn?

Encara sentim que competim amb el currículum tradicional en paper. Les plataformes tradicionals no tenen una manera de registrar-se tan ràpida, encara és farragós. Al mòbil tot és més ràpid. A més, estàs geolocalitzat, un avantatge per a l’empresa i per a qui busca feina. L’altra gran diferència són les possibilitats que ofereix el xat intern de l’aplicació. Permet que el responsable de recursos humans de l’empresa interactuï directament amb el candidat i filtri molt més ràpid a través de preguntes directes.

De moment l’aplicació és gratuïta. Quin és el model de negoci?

Ara mateix no monetitzem perquè el nostre objectiu és créixer. Evidentment en un futur queda molt clar quin serà el model de negoci, perquè és una plataforma entre empreses i consumidors, i ja hi ha empreses que paguen per serveis similars. Però ara estem centrats a donar valor a l’usuari perquè sabem que com més valor donem més fàcil serà fer diners més endavant.

¿Seguiu la mateix estratègia que Wallapop, doncs?

Ens assemblem a Wallapop però ells són una plataforma que posa en contacte usuaris directament. ¿Si jo em venc la guitarra per Wallapop a qui l’hi cobro? ¿A qui compra perquè la volia o a qui la ven perquè la volia vendre? A més, els seus competidors, com Vibbo, tampoc cobren i, per tant, ho tenen més difícil. En el cas de JobToday és més senzill perquè és clar que oferim un servei útil per a les empreses que estan disposades a pagar. Per això no crec que sigui el mateix tipus de dinàmica d’anar fent rondes i cremant els diners fins a veure com facturar, sinó que en el nostre cas, un cop hàgim guanyat prou mercat, començarem a monetitzar.

stats