Economia 21/04/2015

Skyscanner obre nova oficina a Barcelona i triplicarà la plantilla

Dani Sánchez Ugart
2 min
Skyscanner obre nova oficina a Barcelona i triplicarà la plantilla

El metacercador de viatges Skyscanner ha obert una nova oficina a Barcelona, a la plaça de Catalunya, que li permetrà triplicar la plantilla durant l’any vinent. Segons ha pogut saber l’ARA, l’empresa ha llogat un local de 790 metres quadrats a l’edifici El Triangle, i ja ha iniciat el procés de selecció de personal que conclourà en 12 mesos, amb la incorporació de 50 persones, sobretot enginyers i desenvolupadors web. Fins ara, l’empresa tenia una oficina més petita al carrer Tarragona, on treballaven 26 persones.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A Barcelona, l’empresa escocesa tindrà el seu “ hub” d’hotels, segons fonts de la companyia, que va començar sent un comparador de vols, i en l’últim any ha ampliat el seu radi d’acció a altres àrees com els hotels i el lloguer de cotxes, i s’ha convertit així en un “comparador de viatges integral”. Skyscanner va iniciar la seva aventura catalana el 2013, quan va comprar el metacercador d’hotels català Fogg, per impulsar aquesta ampliació de fronteres de negoci. Per això, la capital catalana es convertirà en el “centre tècnic del producte d’hotels i de la plataforma de dades de viatges”. “Estem impressionats amb el talent que hem trobat al país”, va dir el cofundador i conseller delegat de la companyia, Gareth Williams.

A diferència d’empreses com eDreams, Skyscanner no és una agència de viatges, sinó que es limita a indexar l’oferta de les webs de multitud de proveïdors, sense cobrar comissions. Tot i així, la companyia escocesa, líder a Europa i número tres del món en la cerca de vols, ha fet minvar el negoci de la catalana eDreams i de les agències de viatges, en oferir preus molt baixos, gràcies a la redirecció directa a les webs dels proveïdors i l’eliminació, per tant, d’intermediaris.

Skyscanner té 9 oficines i més de 600 treballadors a tot el món. El 2014 l’empresa va tenir un benefici d’explotació de 20 milions de lliures (28 milions d’euros), amb uns ingressos de 93 milions de lliures (130 milions d’euros), un 42% més que el 2013.

stats