Publicitat
Publicitat

ELECTRODOMÈSTICS

El grup adquireix les marques Lavakan al mercat espanyol i Lucky al de Sud-àfrica

Taurus es diversifica i compra dues empreses

El grup dedicat al segment del petit electrodomèstic ha comprat dues empreses recentment. L'impuls internacional ja suposa que el 75% de les vendes de 200 milions anuals es concentren a l'estranger.

Taurus ha comprat i ha llançat al mercat fins a 14 marques des del 2000. Entre les més famoses, la mateixa Taurus, Monix, Turmix i Casals. Aquesta activitat compradora no ha minvat els últims temps, perquè l'empresa de petits electrodomèstics ha adquirit fa poc dues companyies.

Es tracta de Lavakan al mercat espanyol i Lucky a Sud-àfrica. La primera ha desenvolupat una cabina de rentat i assecat automàtic per a gossos, que permetrà diversificar el negoci en el segment d'animals de companyia. Aquest producte, que manté un ràpid creixement, està focalitzat de moment en el segment professional, però Taurus té l'objectiu d'adaptar la màquina per a la demanda domèstica.

El president i copropietari de Taurus, Ramon Termens, va explicar: "Seguim mirant oportunitats al mercat espanyol, malgrat la crisi de demanda que hi ha. Ens interessen marques que aportin valor i que tinguin sinergies amb d'altres que ja tenim al nostre catàleg". Malgrat tot, el creixement del grup durant els últims anys ha estat a l'estranger. De fet, dels 200 milions d'euros que factura a l'any, un 75% provenen dels negocis exteriors. Per això, la segona empresa que ha comprat ha estat a Sud-àfrica. Lucky Distribution és un grup local que ha desenvolupat durant 15 anys una gamma de productes de perruqueria. Taurus fa anys que va entrar a Sud-àfrica amb la marca Mellerware del 2006, i la nova marca completarà l'oferta. "Això ens permetrà introduir a poc a poc més marques del grup, com fem en altres països. Per exemple, a Mèxic hem introduït els productes de bricolatge de Casals", explica el director de Taurus, Àngel Riudalbàs.

"Ens interessen marques que complementin la nostra idea d'oferir productes per a la llar, i aquest concepte el volem reproduir en cada país", va afegir Termens. Per aconseguir-ho, els electrodomèstics que comercialitza han de generar marge, tenint en compte que es competeix amb multinacionals com Bosch, Siemens, Rowenta o DeLonghi.

L'empresa, que té 2.000 treballadors a tot el món, manté set centres de producció a Oliana, el Brasil, dos a la Xina, l'Índia i Sud-àfrica. "Fabriquem on veiem que els costos estan més ajustats", va comentar Termens. La Generalitat va vendre Taurus a finals dels anys 90 a Ramon Termens i Jorge Tornini. El grup arriba aquest any al 50 aniversari amb la voluntat de "mantenir les arrels a Oliana", assegura Termens, on fabrica el robot de cuina Mycook.

Més continguts de