TECNOLOGIA
Economia 05/03/2015

Trobant finançament al MWC

Satisfacció general entre les empreses catalanes del congrés

Dani Sánchez Ugart / Enric Borràs
3 min
‘START-UPS’ AL CONGRÉS 
 Ôasys és una de les empreses catalanes que busquen socis  al 4YFN.

BarcelonaL’impacte econòmic del Mobile World Congress (MWC) a Barcelona supera els 400 milions d’euros. Aquesta és la dada oficial que calcula l’organització basant-se en els contractes temporals i l’activitat extra d’hotels, comerços i taxistes. Però hi ha un altre impacte econòmic a més llarg termini: el negoci que fan les empreses catalanes. La Generalitat i la Mobile World Capital tenen una gran implicació en el projecte (Catalunya és segurament el país amb més metres quadrats d’exposició al congrés), i les empreses catalanes que aquest any hi estan participant amb què ha parlat l’ARA estan satisfetes amb el resultat obtingut.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Moltes d’aquestes companyies han aconseguit clients, i d’altres han contactat amb inversors per aixecar rondes de finançament per centenars de milions d’euros, en uns acords que majoritàriament encara s’han d’acabar de tancar però que les empreses qualifiquen de molt prometedors. Fora del congrés oficial, a més, la capital ha organitzat per segon any consecutiu el 4 Years From Now (4YFN), un congrés per a emprenedors i start-ups que en aquesta edició ha triplicat l’assistència, fins als 8.000 participants. El 4YFN, dirigit per l’inversor israelià Yossi Vardi, ha atret 250 inversors internacionals, que s’han trobat amb representants de les 235 start-ups expositores i amb més de 400 emprenedors que han visitat el saló. “Barcelona té un ecosistema emprenedor molt dinàmic i que està creixent molt ràpid”, va afirmar a l’ARA Vardi, que també és l’inversor fundador del xat ICQ. “La ciutat atrau molts emprenedors gràcies al congrés de mòbils, però també al que està creant el 4YFN i la qualitat de vida de la ciutat”, va afegir.

Alguns dels emprenedors del 4YFN són internacionals, com els britànics Chopchop, una apli de receptes de cuina que està en fase de preprototip. “Hem vingut a buscar una ronda de finançament, però també un programa d’acceleració, i de moment hem tingut molts bons contactes. Estic convençut que sortirem d’aquí amb acords d’inversió”, va comentar el seu cofundador Max Frenzel.

Però també n’hi ha de catalans, com Laia Tutzó, una de les fundadores de Smart Sea, una empresa a cavall de Barcelona i San Francisco que busca finançament per fer la seva segona aplicació. Ja van crear Smart Port, una guia de ports per a navegants on es publiciten 60 ports d’Espanya i que ja factura uns 10.000 euros al mes, i ara han aconseguit cartes de navegació digitals de tot el món i busquen un milió d’euros per fer “les Lonely Planet del mar per a mòbils”. Els en falten 200.000 i, en un programa de reunions ràpides de Barcelona Activa, han fet una trentena de reunions de tres minuts amb possibles inversors i la meitat han sigut “molt prometedores”.

Grans inversors internacionals

A la fira de la Gran Via, on se celebra el congrés principal, que ahir estava en el seu tercer dia i que avui tancarà l’edició d’aquest any, algunes empreses catalanes també feien un balanç molt positiu del congrés. És el cas de KingofApps, una empresa de creació recent que desenvolupa un gestor de continguts per abaratir dràsticament el cost de creació d’aplicacions mòbils. Va arribar al congrés amb la intenció de tancar una ronda de finançament de mig milió d’euros -a més de buscar clients-, i estan a punt d’aconseguir-los, segons el director de màrqueting de la companyia, Oriol Riera. Entre els inversors amb qui han contactat n’hi ha hagut de diversos països del món: “En tenim un d’Austràlia i també un grup d’empresaris de Hong Kong que hi estan molt interessats”. Fins ara, abans del Mobile, havien aconseguit aixecar capital d’inversors petits, però al congrés han pogut fer un salt a la primera divisió. El seu pròxims objectiu és assolir el milió d’usuaris.

Una altra companyia catalana amb presència al MWC és RedPoints, dedicada a eliminar contingut pirata d’internet. La companyia va tancar l’any passat una ronda de finançament de 800.000 dòlars i ha aconseguit un crèdit Enisa, fet pel qual estan coberts des del punt de vista del finançament, però tot i així -com explica el cap de negoci de la companyia, David Casellas- molts inversors se’ls han acostat interessats a sumar-se al projecte. Els han hagut de dir que no, però també han aconseguit establir contactes amb possibles clients. Tot plegat ha de servir a aquesta companyia, que té dos anys d’història, per triplicar la facturació aquest any fins als 1,2 milions d’euros.

stats