Economia 28/04/2016

Twitter torna a guanyar usuaris però no convenç

Tot i que creixen els ingressos, la xarxa social no compleix les expectatives dels inversors i s'aboca a un futur incert

Albert Rigol
2 min
UNA REPUTACIÓ QÜESTIONADA
 Les revelacions d'Edward Snowden han deteriorat la relació de confiança d'empreses com Twitter amb els seus clients.

BarcelonaJack Dorsey, fundador i actual director executiu de Twitter, va agafar el timó de Twitter l'octubre de 2015 per revertir la situació de crisi en què es trobava la companyia. Els dos objectius eren clars: incrementar el nombre d'usuaris i generar beneficis. Sis mesos després, malgrat haver fet una part dels deures, el viratge que necessitava l'empresa no s'ha produït.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons els resultats del primer quadrimestre del 2016, Twitter ha augmentat el nombre d'usuaris —en 5 milions— respecte al mateix període de l'any passat i també ha augmentat els ingressos. Tot i això, les xifres aconseguides no són suficients. Mentre firmes com Facebook, WhatsApp i Instagram han anat guanyant usuaris, Twitter s'ha quedat estancat fins al punt que aquesta qüestió s'ha convertit en el principal escull de la companyia.

Les xifres que expliquen 10 anys de Twitter en 6 gràfics

De fet, les dades presentades per l'informe són les que acaben determinant la previsió d'ingressos per al proper quadrimestre, que s'augura a la baixa. Malgrat haver augmentat el nombre d'usuaris fins als 310 milions —notícia important després de la regressió de l'any passat—, les xifres queden lluny de la recuperació.

Ingressos i capitalització borsària

Twitter ha presentat un augment de 595 milions en ingressos. Tot i que suposa un increment del 36% respecte a l'any passat, les xifres són inferiors a les expectatives dels inversors i, per tant, no és una bona notícia per atraure noves inversions. De fet, després de la publicació dels resultats, Twitter va registrar una caiguda a borsa del 16%.

Cal destacar que també ha aconseguit reduir les pèrdues de forma considerable. Fins a 80 milions de dòlars, la meitat que el principi de 2015. Així doncs, el balanç general de l'inici del 2016 ha estat positiu, però insuficient per solucionar el problema de monetització en què es troba immers el servei.

A dia d'avui el preu del valor de l'acció se situa gairebé al 15%, un dels índexs més baixos des de la seva entrada a borsa. Recordem que Twitter va entrar al mercat de valors amb 26 dòlars per acció i va arribar a superar els 60.

'Streaming' en directe per capgirar la situació

Davant la necessitat de guanyar ingressos, si bé la companyia ja treballa per incloure nous formats, com ara el vídeo en directe, la firma ja ha anunciat un acord amb la Lliga de Futbol Americà (NFL) per retransmetre en directe els partits dels dijous. D'aquesta manera, Twitter pretén augmentar els ingressos i l'activitat a la seva plataforma oferint nous continguts.

La viabilitat de Twitter, que fa temps que està al punt de mira, està en mans de Dorsey. El fundador de l'empresa va haver de marxar acusat de no valer com a empresari. Ara, després de guanyar credencials amb l'èxit de Square, un sistema de pagament per a mòbils, Dorsey té el repte de rellançar la companyia que el va donar a conèixer.

stats