Economia 03/07/2015

Uber suspèn la seva activitat a França

Els principals responsables de la companyia al país i a Europa estan imputats per organitzar una "plataforma il·lícita de transport"

Efe
2 min
Els taxistes protesten contra la plataforma nord-americana UberPOP. CHARLES PLATIAU/REUTERS

ParísLa polèmica companyia de taxistes 'amateurs', Uber, deixarà d'operar a França a partir d'aquest divendres al vespre segons ha afirmat el director general de la companyia a aquest país, Thibaud Simphal, en una entrevista al diari 'Le Monde'.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Uber ha pres aquesta decisió després que el mateix Thibaud i el màxim responsable de la plataforma per a l'Europa occidental, Pierre-Dimitri Gore-Coty, fossin detinguts i imputats a l'espera de judici acusats de diversos delictes com pràctica comercial enganyosa, organització d'una plataforma il·lícita de transport i tractament il·legal de dades personals.

Tot i això, Uber espera que el Consell Constitucional de França es pronunciï el setembre contra la nova llei que regula el transport amb conductor al país, que també regula l'activitat de transport amb xofer.

El cessament de l'activitat d'Uber a França s'hauria d'haver donat a principis d'any quan les autoritats franceses van emprendre una investigació i un procés legal contra la companyia. Tot i això, la companyia va continuar operant però va topar amb l'oposició dels sectors del taxi que van protagonitzar intenses protestes que van acabar en aldarulls als principals accessos de la capital.

Així doncs, el govern francès s'ha alineat amb els taxistes perquè entén que els serveis d'Uber no paguein ni "la mínima els impostos mínims", en paraules del ministre d'Interior, Bernard Cazeneuve.

Uber, que fins ara només havia anul·lat el seu servei en la ciutat nord-americana de Portland, considera que la conjuntura li ha donat publicitat a la plataforma a França, on compta amb 10.000 conductors ocasionals inscrits.

Segons Simphal, els ingressos mitjans que els generen els conductors francesos són de 8.200 euros anuals, que demana que la legislació francesa faciliti els requisits per convertir-se en xofer.

"N'hi hauria prou amb no exigir una formació en número d'hores, sinó per competències validades en un examen. Actualment, el procés per a convertir-se en xofer exigeix 250 hores de formació, mentre que per tenir el títol de pilot d'avió lleuger s'exigeixen 20 hores". A més, el directiu critica que la formació costa 6.000 euros.

stats