Publicitat
Publicitat

ASSEGURANCES

El grup va guanyar 2,5 milions de clients en el darrer any

VidaCaixa guanya un 19,5% després d'incorporar Adeslas

L'asseguradora de La Caixa considera Mutua Madrileña, que va comprar el 50% de VidaCaixa Adeslas el mes passat, com a "soci" i alhora "competidor"

VidaCaixa, el grup assegurador de La Caixa, ha guanyat un 19,5% més el 2010, fins als 249 milions d'euros. VidaCaixa ha tancat l'any amb un volum de primes de 6.138 milions d'euros, un 24% més que en l'any anterior. En el ram de salut, durant el 2010 el grup ha augmentat 202 milions en primes, gràcies a la compra d'Adeslas, fet que suposa el 76% de tot el mercat. Salut és el ram que més creix, un 2.161%, fins a un total de 839 milions d'euros en primes, i és la primera asseguradora d'Espanya en aquesta especialitat, amb 2,6 milions de clients.

El conseller delegat de VidaCaixa, Tomás Muniesa, ha qualificat Mutua Madrileña, que ha comprat el 50% del negoci de no vida del grup per 1.075 milions d'euros, de "soci i competidor". Segons Muniesa, ni VidaCaixa Adeslas –la societat que ha comprat la mútua– comercialitzarà productes de Mutua Madrileña, ni Mutua Madrileña vendrà els productes de vida de La Caixa. "L'únic segur és que VidaCaixa Adeslas no crearà una societat de venda directa d'assegurances de cotxe i que Mutua Madrileña comercialitzarà productes de salut d'Adeslas, però a la resta de qüestions es competirà", ha advertit Muniesa.

Fruit de l'operació amb Mutua Madrileña, Aresa, el grup d'assegurances de salut de Mutua Madrileña, s'incorporarà a VidaCaixa Adeslas, i "podria fusionar-se amb VidaCaixa Adeslas en un futur", ha avançat Muniesa, que també ha apuntat que aquesta societat conjunta –VidaCaixa Adeslas– canviarà de nom.

La venda del 50% de VidaCaixa Adeslas a Mutua Madrileña podria ser aprovada definitivament pels organismes reguladors durant el tercer trimestre d'aquest any i aportarà 450 milions d'euros de plusvàlua a VidaCaixa Grup, capçalera del grup assegurador.

No obstant això, dels 100 milions que cada any aportaria el negoci de no vida, ara uns 50 milions aniran a Mutua Madrileña, que amb aquesta compra es converteix en el quart grup assegurador d'Espanya. Per la seva banda, el director general del grup, Mariano Berenguer, ha explicat que el grup entrarà aquest any en assegurances industrials i en decessos, com a àrees de nova activitat de negoci.

Més continguts de