Economia 22/04/2014

Vodafone aposta pels "oligopolis competitius" en el mercat de les telecomunicacions

La companyia britància acusa Brussel·les de voler protegir massa els petits operadors

Europa Press
2 min
VODAFONE

MadridEl conseller delegat del grup Vodafone, Vittorio Colao, ha acusat els reguladors europeus de prestar en l'àmbit de les telecomunicacions una "atenció obsessiva" als petits jugadors que no canvien les regles de joc i ha apostat, en el seu lloc, pels "oligopolis competitius" que inverteixin i generin ocupació.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El directiu ha recordat que mentre als Estats Units no es posen frens a companyies tecnològiques dominants en els seus respectius mercats, com Google o Facebook, a Europa es plantegen "remeis" a la consolidació. "Hi ha d'haver una consolidació sense mitigacions", ha assegurat el directiu en una trobada amb periodistes aprofitant una visita a Espanya.

En aquest sentit, Colao ha afirmat que el focus dels reguladors europeus està en el nombre d'operadors o en els preus, com en el cas de les mesures per eliminar el 'roaming', en detriment d'altres qüestions com la inversió, l'ocupació o la generació de valor en el sector.

El directiu, que ha assegurat que Vodafone complirà amb l'obligació de Brussel·les d'eliminar el recàrrec tarifari per l'ús del mòbil a l'estranger, ha puntualitzat que hi ha qüestions "més importants" de les quals preocupar que aquestes tarifes en itinerància que els usuaris fan servir només eventualment.

Per Colao, els oligopolis no són dolents "per se", sempre que siguin "competitius" i es permeti que les companyies puguin operar en igualtat de condicions, i ha assegurat que el mercat de telecomunicacions ha de ser, per necessitat, un oligopoli.

En aquest sentit, el màxim responsable del grup Vodafone ha recordat que en mercats tan grans com el xinès i el nord-americà hi ha tres o quatre operadors, mentre que Europa hi ha més de cent.

Per aquesta raó, per al conseller delegat del grup britànic, un mercat com l'espanyol necessita empreses com Telefónica, Vodafone i Orange que apostin per l'ocupació i els serveis. "Cal apostar per la competència, però no podem tenir 8 o 9 operadors, perquè no té sentit", ha recalcat.

stats