Economia 05/09/2015

WhatsApp ja supera els 900 milions d’usuaris actius

Ara
2 min
WhatsApp, dirigida per Jan Koum, ha guanyat usuaris des que la va comprar Facebook.

BarcelonaEl servei de missatgeria instantània WhatsApp, adquirit per Facebook l’any passat, ha superat els 900 milions d’usuaris actius, segons va informar ahir el seu conseller delegat, l’ucraïnès Jan Koum, a través del seu perfil de Facebook. L’aplicació ha sumat 100 milions d’usuaris actius des de l’abril, quan va comunicar que 800 milions de persones arreu del món eren usuàries freqüents de WhatsApp, i 300 milions des que va entrar a formar part de la companyia de Mark Zuckerberg.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Facebook va tancar l’octubre de l’any passat l’adquisició de WhatsApp, amb un preu final de 21.800 milions de dòlars (19.567 milions d’euros), prop de 3.000 milions de dòlars (2.690 milions d’euros) més del que estava previst quan es va anunciar l’operació al febrer. Des de l’adquisició, WhatsApp també ha estrenat el servei de trucades des de la mateixa aplicació a través de la tecnologia de veu sobre IP (protocol d’internet). A més, la companyia va activar a l’abril aquest servei per a iPhone en la seva última actualització. Tot i així, la facturació de la companyia prové principalment de la subscripció anual d’entre 0,80 i 1 euro que el servei cobra als seus usuaris.

Resultats positius

Facebook també continua trencant rècords. La xarxa social va superar la barrera dels 1.000 milions d’usuaris actius en un sol dia a finals d’agost i ha anunciat noves mesures per atreure els anunciants, com ara que les empreses puguin instal·lar botigues de comerç electrònic a les seves pàgines. La companyia va superar les expectatives dels analistes amb uns ingressos d’uns 3.600 milions d’euros en el segon trimestre, un salt en la facturació del 39% respecte a les dades de l’any passat.

D’altra banda, Facebook Messenger, l’altre servei de xat de Zuckerberg, també va anunciar recentment que havia arribat als 700 milions d’usuaris actius al mes. El servei ha incorporat una plataforma de jocs i aplicacions amb què espera engegar la màquina de fer diners. Instagram, la xarxa social per compartir fotografies que Zuckerberg va adquirir el 2012, té 300 milions d’usuaris. Segons la consultora eMarketer, el 2017 els seus ingressos per publicitat mòbil podrien arribar als 2.570 milions d’euros, per sobre de les xifres d’altres gegants tecnològics com Google i Twitter.

WeChat, el principal competidor de WhatsApp, ja va un pas més endavant en la monetització. L’aplicació xinesa, propietat del gegant d’internet Tencent, inclou anuncis, jocs socials i l’opció de fer pagaments o compres a través del seu sistema. De fet, l’any passat el 69% dels seus ingressos van arribar a través de la venda de publicitat. Segons les xifres del mes de maig, té 550 milions d’usuaris actius i, malgrat que el seu mercat principal és la Xina, ja n’hi ha 100 milions que provenen d’altres països.

stats