Publicitat
Publicitat

ECONOMIA

Mas avisa que no hi podrà haver inversió pública en un any i mig i demana la col·laboració privada

El president de la Generalitat ha apostat per prioritzar un sector públic "fort" en lloc de "gran"

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha advertit aquest dilluns que no hi podrà haver inversió pública a Catalunya almenys en un any i mig, i ha demanat la col·laboració privada per tal de compensar-ho. Mas ha remarcat que ara ja no val aquella teoria que es basa en el fet que les administracions públiques inverteixin en infraestructures per tirar del carro de la crisi. "Això no serveix, i no servirà durant un any i mig", ha dit. Això sí, també ha reconegut que els actuals pressupostos, que pateixen la reducció més gran en àmbits com el d'infraestructures, no poden repetir-se durant més tres anys, perquè es castigaria la modernització del país i es faria mal a l'economia catalana.

"Catalunya és un país i una societat especialment ben preparats per abordar una major col·laboració entre els sectors públic i privat". Aquesta és la tesi que ha defensat Mas en un col·loqui amb empresaris organitzat a l'Hotel Princesa Sofia per PWC i La Vanguardia. El president de la Generalitat ha apostat per prioritzar un sector públic "fort" en lloc de "gran", per poder gestionar les àrees que li reserva en monopoli: les de la força, privació de llibertat, emissió de la moneda, impostos i garantia de l'equitat. "El mercat assigna bé els recursos, però no crea justícia social", ha advertit.

Mas, que també ha lamentat que durant anys s'alimentés la idea que "la política ho pot resoldre tot", ha apostat per un major "colideratge" i "coresponsabilitat" entre el Govern i la iniciativa privada. Això es traduiria en les comissions assessores que el seu executiu ja ha impulsat i sobretot en la cessió a la gestió privada o mixta de tots aquells àmbits en què l'Estat no té per què ser més eficient, especialment en moments d'escassetat de recursos com l'actual. Mas ha avançat, per exemple, que l'aeroport del Prat tindrà una gestió privada i que algunes de les infraestructures que no es podran incloure als pressupostos s'hauran de construir a través de concessions a l'empresa privada.

Més continguts de