CONSUM
Economia
19/03/2012
La marca blanca guanya mercat en època de crisi
El preu dels aliments ja és el segon factor que determina l'elecció de l'establiment, només per darrere de la qualitat
1 min
BarcelonaLes anomenades marques blanques s'han disparat els últims anys, en part, a causa de la crisi. Aquests productes ja tenen el 43,9% del mercat de l'alimentació, segons dades del ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient. El 2009 era del 41,2%. És a dir, les marques blanques registren un creixement sostingut. El 44% dels espanyols reconeixen que, arran de la crisi, han modificat els seus hàbits a l'hora de comprar i cuinar per aprofitar més bé els productes i contribuir a l'estalvi. Una de les estratègies per adaptar-se a la nova situació sembla que és l'adquisició d'aquest tipus de productes, que acostumen a ser més barats.
Amb les opinions d'experts com Josep Maria Galí, professor d'Esade.
Ho podeu llegir a l'ARA PREMIUM.