Publicitat
Publicitat

La cadena de moda Mango va guanyar 63,3 milions d'euros l'any passat

Els beneficis de la cadena van caure un 38% tot i que la facturació va augmentar un 11%

La firma de moda catalana Mango va tancar l'exercici 2011 amb un benefici net de 63,3 milions d'euros, fet que suposa aproximadament un 38% menys que el 2010, en què va guanyar 103 milions.

El director general de la companyia, Enric Casi, ja va anunciar al mes de setembre passat que el resultat de 2011 seria inferior al benefici habitual del grup a causa de la gran expansió realitzada en els dos últims anys en les botigues del grup de tipus 'corner' –espai habilitat dins de les instal·lacions d'un altre negoci o un centre comercial.

La facturació de la companyia, en canvi, es va incrementar el 2011 en un 11%, fins als 1.408 milions.

En el primer semestre d'aquest any, Mango ha dut a terme millores en les àrees de mercadotècnia, aparadorisme, catàleg, col·lecció, preus, distribució i publicitat, cosa que ha suposat un augment de les seves vendes.

És per això que Enric Casi pronostica que a finals de 2012 la cadena superarà els 200 milions d'euros de benefici brut, malgrat que ja ha anunciat que no repercutirà en els seus preus la pròxima pujada de l'IVA.

Durant 2011, Mango va obrir 644 nous punts de venda, pràcticament tots ells a l'estranger (636), i va entrar per primera vegada en països com Bermudes, Mònaco, Guadalupe, el Kirguizistan, Sri Lanka i Cambodja.

La companyia que presideix Isaak Andic té actualment 11.000 treballadors a tot el món i més de 2.500 punts de venda en 108 països. El 84% de la seva facturació prové ja de les vendes a l'estranger.

La inversió del grup prevista per a 2012 és de 140 milions d'euros, que es destinaran a noves obertures i reformes de botigues, sistemes logístics i d'informació.

En aquest sentit, la cadena preveu obrir 80 punts de venda a la Xina i 30 més a Rússia, països que considera la seva gran aposta a causa de l'enorme potencial de creixement que tenen.

Etiquetes

Més continguts de