ALIMENTACIÓ
Economia 05/06/2012

El consum canvia: comprem més sovint, gastem menys i som més infidels amb les marques

Els fabricants d'alimentació i els distribuïdors aposten per la innovació per atraure un client que cada cop pensa més la seva tria a l'hora de comprar

E.f.
2 min

BarcelonaEls hàbits de compra a Espanya evolucionen cap a un consumidor que destina més temps a comprar i ho fa amb més visites als establiments i menys despesa cada cop que hi va. A més a més, cau la fidelitat amb la marca i guanya pes la capacitat d'influència entre consumidors (el boca-orella en totes les seves fórmules, xarxes socials incloses).

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquestes són algunes conclusions que els principals fabricants i distribuïdors debaten aquest dimarts a Barcelona, reunits en la trobada anual que organitza l'escola de negocis Iese. Als efectes propis de la crisi sobre el consum s'hi afegeixen aquests canvis en el perfil dels compradors, ha explicat Jaime Ferrer, responsable global de la consultora Accenture.

La innovació, en aquest entorn, s'erigeix com un fet diferencial per mantenir l'interès dels clients, ha explicat Ferrer, tot i que, contradictòriament, el consumidor ha tendit a limitar molt les seves compres de novetats i ha eliminat necessitats de consum per culpa de la crisi.

El director de màrqueting i desenvolupament de negoci de Caprabo, Manel Cumplido, ha corroborat aquest canvi i ha assegurat que els clients visiten Caprabo un centenar de dies l'any, més que abans, però la factura total és menor que anys enrere.

A més a més, ha caigut un 9% la fidelitat i cada cop s'experimenta més amb marques i distribuïdors. El consumidor està més predisposat, en la recerca de la millor opció, a visitar diversos establiments.

El president de Campofrío, Fernando Valdés, veu una "polarització" creixent entre els compradors, és a dir, que són capaços de buscar el segment 'premium' en un producte concret i exigir, en canvi, el més barat en un altre producte. Aquest fet, ha dit Valdés, fa que l'empresa redobli esforços en innovació. "Abans només veníem pernil cuit; ara tenim tot tipus de varietats orientades al que busca el client (qualitat, preu o conveniència)", ha explicat.

stats