Economia 04/05/2015

La confiança del consumidor puja 1,4 punts a l'abril i arriba a un nou màxim

Per contra les expectatives empitjoren

Europa Press
1 min
PÚBLIC MASSIU 
 Les multinacionals volen assegurar-se que malgrat la caiguda del consum tots els consumidors poden accedir a les seves marques.

MadridLa confiança del consumidor va repuntar 1,4 punts el passat mes d'abril en relació al mes anterior, fins a situar-se en 101,8 punts, a causa de la millor valoració que fan els consumidors de la situació actual, ja que l'indicador d'expectatives va experimentar un retrocés de 1,1 punts en el quart mes de l'any.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El resultat d'abril suposa un nou màxim en la sèrie de l'indicador de confiança del consumidor, que per segona vegada consecutiva aconsegueix situar-se per sobre dels 100 punts, segons les dades publicades aquest dilluns pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).

L'augment de la confiança a l'abril es va deure al repunt de l'indicador de situació actual en 3,9 punts, fins als 91 punts, nou màxim històric. Aquesta evolució és resultat de la millor valoració que fan els consumidors de la situació actual de les llars (+4,9 punts), l'ocupació (+4,3 punts) i, en menor mesura, de l'economia (+2,7 punts).

Per contra, les expectatives dels consumidors van empitjorar 1,1 punts a l'abril, fins als 112,6 punts, com a conseqüència de la baixada en 3,7 punts de les expectatives de les llars, ja que les referides al mercat laboral van augmentar 1,1 punts i les relacionades amb la situació econòmica van romandre estables.

L'Índex de Confiança dels Consumidors recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200 punts, considerant-se que per sobre de 100 la percepció és positiva i per sota, negativa.

stats