MÀRQUETING
Economia 21/02/2012

Els consumidors, cada cop més compromesos

Les marques de gran consum, de distribució i del sector TIC són les més ben valorades, davant les d'energia o les financeres

Beatriz Arias
1 min
Una dona passeja per un supermercat. Pere Tordera

BarcelonaEn un escenari on les regles del joc han canviat, les marques que volen créixer s'han d'adaptar. Ja no es tracta només de l'aparició de nous canals de comunicació –internet i les xarxes socials– ni de conjuntures econòmiques temporals –èpoques de crisi o de bonança–. També ha variat l'equilibri de poder entre les economies mundials i les persones han adaptat les seves expectatives en la vida a una sèrie de normes i valors: sostenibilitat, solidaritat, etc. Amb aquesta situació la relació entre les persones i les marques ha canviat i els consumidors d'avui dia ja no es conformen amb un producte o un servei sinó que volen un benefici, en part per a ells mateixos i en part per a la societat.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Aquesta és la principal conclusió d'un estudi de l'agència de publicitat Havas Media, que ha investigat per primer cop la capacitat de transformació que les marques poden tenir a la vida dels consumidors i de la societat. L'informe 'Meaningful Brands for a Sustainable Future' es basa en una enquesta a més de 50.000 persones de 14 països amb la qual s'han analitzat 300 marques globals i locals. Segons els resultats, a la majoria dels consumidors no els importaria que el 70% de les marques desapareguessin demà, i a més consideren que menys del 20% tenen un impacte positiu en les seves vides.

L'informe detalla que, per sectors, les marques de gran consum, de distribució i de TIC i electrònica de consum són les que obtenen millors resultats, és a dir, les que estan més ben valorades. A l'altra banda es troben les marques d'energia, les financeres i les de telecomunicacions.

stats