Publicitat
Publicitat

La cooperativa La Fageda entra en el mercat de les melmelades i conserves

Unes 800 persones han assistit en els diversos actes per commemorar les tres dècades de l'empresa garrotxina

La crisi econòmica no afecta la cooperativa La Fageda de Santa Pau (Garrotxa). L'empresa de productes làctics ha celebrat aquest dissabte el seu 30è aniversari entrant en el mercat de les melmelades i les conserves amb productes de l'horta. La idea d'aquesta nova secció va sorgir quan l'empresa es va veure obligada a tancar el sector de reforestació que donava feina a 25 persones. Actualment a La Fageda hi treballen 286 persones, 162 d'elles amb discapacitats intel·lectuals. El tercer fabricant de iogurts a Catalunya va tancar el 2010 amb un creixement del 8% respecte l'any anterior i amb una facturació de 11,5 milions d'euros.

La Fageda ha celebrat el seu 30è aniversari amb noves inquietuds per al futur. En concret, l'empresa garrotxina té previst treure al mercat durant el 2012 una secció de melmelades i conserves amb productes de l'horta. Segons ha detallat el director comercial de la cooperativa, Albert Riera, actualment l'empresa està fent "les plantacions i les proves necessàries" per poder llançar una nova secció de diferents melmelades. "No sabem quan sortirem al mercat perquè volem que sigui el moment idoni i amb els millors productes" ha assegurat Riera. Per no haver de presentar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) i acomiadar les 25 persones que hi treballaven, l'empresa va decidir reconvertir l'espai de l'hivernacle i els camps del seu voltant per plantar fruites i verdures.

Actualment, 'La Fageda' és el tercer fabricant de iogurts de Catalunya. Tot i la crisi econòmica, el director de l'empresa, Cristobal Colón, ha assegurat que l'empresa està "resistint molt bé" les dificultats i ha destacat que "el repte per al 2012 i 2013" és continuar treballant per fer els millors iogurts. "No tenim cap projecte d'expansió" ha concretat Colón. Segons el director de la cooperativa, l'objectiu principal de l'empresa és mantenir-se "fidel als productes i als seus consumidors".

Més continguts de