Publicitat
Publicitat

Desigual tanca la seva botiga a la Cinquena Avinguda de Nova York

La firma de moda catalana no ha aconseguit renovar el contracte de lloguer i s'ha vist obligada a deixar el local

La Cinquena Avinguda té avui menys presència comercial catalana. La firma de moda Desigual ha tancat la seva botiga a l'emblemàtic carrer de les compres de luxe de Nova York, just després dels descomptes del període de descomptes del Black Friday, segons publica aquest dimarts el 'New York Post'. El rotatiu afirma que els treballadors de la botiga –una de les seves 'flagship stores', inaugurada el 2013– van estar recollint tots els estocs durant el dia d'ahir. 

La firma de moda catalana encara compta, però, amb dues botigues més a Nova York, al Soho i a Herald Square, on també hi té unes oficines. Tot i així, segons una font citada pel diari, l'establiment del Soho també podria tancar en els propers sis mesos. La companyia ha desmentit aquesta informació i ha explicat a l'ARA que ha hagut de tancar la botiga perquè se li ha acabat el contracte de lloguer i la propietat no el vol renovar. Així doncs, ha remarcat que la botiga funcionava bé i que el tancament no s'emmarca en el pla d'eficiència, engegat per la marca a mitjans del 2015.

L'empresa que dirigeix Thomas Meyer es troba en ple procés de transformació, després d'un període en què les seves vendes s'han debilitat. "Tenim la grip", confessava el març el director de màrqueting de Desigual, Borja Castressana, durant la presentació dels resultats del 2015. Aleshores la facturació de la marca va caure un 3% l'any passat fins els 933 milions d'euros i el encara és més preocupant, el seu benefici net es va desplomar un 24% fins als 200 milions.

La perspectiva per a aquest any no millora gaire. En els primers nou mesos del 2016, les vendes han caigut un 6,8% fins als 675,2 milions d'euros respecte el mateix període de l'any passat, segons mostren els resultats financers presentats pel seu primer accionista, el hòlding francès Eurazeo. La companyia, però, es dóna un marge de temps perquè el pla de xoc comenci a donar resultats.

De fet, aquests canvis també inclouen una reestructuració de la cúpula directiva, que va començar amb la sortida de l'anterior conseller delegat de l'empresa, Manel Jadraque. Entre d'altres fitxatges, l'empresa s'ha reforçat amb la incorporació de l'exdirector general de Caprabo, Alberto Ojinaga, i un dels fundadors de Tuenti,  Bernando Hernández González , un directiu amb experiència en el negoci 'online'.

Etiquetes

Més continguts de